mandag den 4. november 2013

Omsorgsdag for og med Storemusen

De sidste arbejdsuger har været noget hæsblæsende - jeg har arbejdet meget, sovet på skolen en enkelt nat, arbejdet lidt mere og været meget lidt tilstede her hjemme. Guleroden har hele tiden været denne uge, hvor jeg kun skal undervise fire - som i F.I.R.E. timer. i morgen :) Så denne uge arbejder jeg stort set hjemme, forbereder undervisning, og lidt ph.d. tid bliver det forhåbentlig også til - så ren win win.

Nårgh men idag var så planlagt som afspadsering - omsorgsdag til storemusen og mig. Hun er igen - ligesom sidste år efterårstræt, og positiv opmærskomhed er igen på agendaen. Det fik hun så idag, hvor vi først aflevererede to glade trutter i børneren og selv kørte med stog ind til frisøren i gammel by, for at blive klippet begge to. Først skulle vi dog ind med stog - og lad mig sige det sådan - det kører da nu, men på Holte station, blev vi bedt om at skifte og frem og tilbage - Hvorfor skal vi skifte tog, hvorfor er toget i stykker, hvorfor skal vi vise billet, er det vores nye tog, skal vi skifte tog her - er det vores tog, hvorfor kører det her så hurtigt - hvornår skal vi af og.så.videre.  Man skal høre meget inden ørerne falder af - men hold fast hvor har vi hygget os. På Flintholm station så storemusen et metro tog, og vi aftalte at vi senere ville prøve at køre med sådan et tog.

Omsorgsdagskonceptet her hjemme er tit sådan at den der får omsorgen må (næsten) selv bestemme hvad vi skal bruge dagen på. Så Storemusen sagde café og køre tog (frisøren havde jeg bestemt, for vi trængte begge).

Så vi kørte tilbage til Flintholm og fandt et metrotog ind til byen, og sad helt foran. I et stykke tid sad hun helt stille og kiggede ud. SÅ kom spørgsmålene: Kører vi baglens? Da hun opdagede ingen styrede toget (jeg tror hun tænkte, at togføreren sad bagerst i toget) Hvem styrer toget? Dem der sidder og styrer toget, sidder i et rum langt væk og styrer togene (mit lidt (?) mærkelige svar på det spørgsmål... Jamen, kører de aldrig galt? Når ingen styrer toget, må man køre galt? Må tanken have været... Hvordan kommer man ind i toget [når man står på en station under jorden]? Når man sidder i toget og ser ud på stationen, kan man ikke se at dørene åbner sig og man kan komme ind og ud af toget... Hvad er der over tunellen? Hvorfor kører vi under jorden? Når man så graver et hul så kommer man ned til tunellen, sagde storemusen - ja, og over os er jord, huse og veje, sagde moren

Vi tog metroen ind til Magsin, og spiste boller, drak cappuccino, saft og spiste kanelsnurrer, købte huer til hele banden - og kiggede på alle de ting man kan ønske sig, når det nu snart er jul - for der er jo også en BR ved børnetøjet - meget praktisk, eller?!? Men kigget fik vi på barbier, spil, hello kitty, udklædningstøj, og så meget mere dejlige legesager som man kan ønske sig!

Turen hjem foregik igen i stog, og vi nåede også lige et kort hvil på sofaen inden de to små trutter skulle hentes.

Det er lige netop når jeg holder fri med et barn ad gangen jeg kan se, hvor store mine piger bliver - hvor dejligt det er hun nu snart er 5, men også hvor vildt det er at hun engang var lille-bitte, og hvor længe siden det egentlig er. Men snakke om førerløse tog, hendes glæde over at skulle holde fri alene, og hendes varme hånd i min - hele dagen - er noget af det bedste ved sådan en dag, Så årgh, jeg glæder mig allerede til den næste omsorgsdag - for jeg trænger :)
Min store pige på Meyers Deli i Magasin 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...