mandag den 23. januar 2017

Lidt om livliner

Min mor er netop gået på pension. Og vi fejrer hendes nyvundne status som pensionist med at låne hende i nogle dage imens jeg er travlt optaget med at afholde en milliard eksamener (sådan føles det ihvertfald) - jonglere en vandskade (mest manden) - og få en hverdag med bare en smule genkendelighed til at gå op i en højere enhed. 

Igår kom hun og det at kunne sige til en anden voksen: vil du ik lave lidt aftensmad er mere værd end hvad man kan købe for penge!! 

Vi har kunnet mærke på pigerne at vi har været tankenæssigt langt væk - vores fokus og nærvær har kunnet ligge på et meget lille sted. De hænger mere i gardinerne end de plejer (sikkert fordi overskud er mindre og de små trunter ved jo lige hvor de skal sætte ind for at få det til at hmmmm lad os sige blive mere dynamisk...) - Juleferien føles som om den ligger rigtig lang tid tilbage - og især jeg har været påvirket af hele det her vand cirkus. Overskud er en by i Rusland og kortluntethed har desværre præget min tilgang til livet - ikke hver dag. Nogle dage har været lettere at komme igennem end andre. I fredags var en dag hvor jeg mest af alt havde kyst til at sætte mig i et hjørne og tude. Heldigvis for en god kollega der havde tid til at lytte og sige: Kom vi går lige en tur. Det hjalp. Meget. Det hjalp at få nogle praktiske øjne på et følelseskaos der var ved at drive mig til vandvid. 

Det er også i det perspektiv det er utrolig dejligt st min mor er her indtil torsdag hvor hun agerer en kærlig hente hjælp. Der kan give Tiller og tuller en fridag og hente tidligt og gå på cafe med Storemusen. Der bare har det overskud som jeg for det meste har så meget af - men dom jeg lige pt bruger andre steder. 

Jeg forsøger at rumme mig selv. Rumme tanker, rumme underskud og passe på mig selv i alt det her. Og på dage hvor solen skinner og man kan se den blå himmel. Så er det ikke så svært med den rummelighed. Men for pokker - hvor er vi heldige at vi i den her uge har en ekstra livline vi kan gribe fat i :) #taknemmelig

10 kommentarer:

  1. Hurra for en mormor på pension! Så dejligt at hun kan tage over, så du kan nøjes med at fokusere på 389 ting ad gangen i stedet for de 723 du ellers påtaget dig ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er virkelig dejlig, K's og jeg værdsætter det også ret meget. Jeg har lagt billet ind på livline tid igen i juni og også i februar! Jeg er heldig og meget taknemmelig.

      Slet
  2. Åh, det lyder dejligt! Og skønt at du værdsætter det! Personligt ville jeg få pip af at ha' lige præcis MIN mor rendende rundt, men for andres vedkommende kan jeg godt se det smarte i det.... Livliner er guld værd! ❤️

    SvarSlet
    Svar
    1. Livliner er fantastiske. Og jeg nyder det. Meget. Især fordi hun kan noget og kan give pigerne noget jeg ik kan lige nu. Tidlige dage og masser af tid ❤

      Slet
  3. Livliner er guld værd. Godt at I lige havde en ved hånden, da der var brug for det ;-) kh. Birgitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er så glad for det lige passede med den pension 😉 Da hun stadig arbejdede købte vi barnepige hjælp. Det var også tip top. Det her er bare bedre! Kh S.

      Slet
  4. Hurra for mormor:) Hvor perfekt hun lige er gået på pension lige nu. Og har mulighed for at være der for jer:o) Sender mega meget overskud til dig og håber du kan bruge det på ey tidspunkt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Lige præcis hurra for mormor. Jeg er så taknemmelig. Det er lige den lim der i de her dage får det hele til at hænge sammen på en meget fin måde :) Overskud modtaget - regner med at bruge det sådan drysset lidt ud over den næste uge :) Kh. S:.

      Slet
  5. Pas på dig selv, også efter mormor er taget af sted igen. Det lyder til, du har rigeligt omkring dig lige for tiden, men det lyder heldigvis også til, at du selv er opmærksom på det. Nyd de sidste dage sammen med din mor og sørg for at hvile alt det du kan. Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Du har så ret - med det at passe på mig selv. Jeg forsøger det meget, og det at der har været en ekstra voksen har virkelig hjulpet meget! Så på den måde hænger det sammen. Men mine sengetider, dem arbejder jeg lige på ;) for liiiige der, der er der virkelig potentiale til forbedring...

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...