fredag den 13. januar 2017

Lidt om slukørethed og en dejlig weekend

Jeg har det som om der hænger en grå tung sky hen over mit hovede. Igår havde vi besøg af en fugtmand - sådan en der måler hvor omfattende skaden er. Skadesservice hed han vidst. Det handler om skaden i bryggerset. Som jeg skrev om forleden.

Og skade det er der ihvertfald. Sådan ca flere meter ned (kam vi se da der er fugt på væg i kælder og fugten kommer ikke fra jorden) og flere meter rundt om hul i bryggers. Og faktisk også op ad eller inden i flere tilstødende vægge. Og i køkkenet. 

Som den venlige mand sagde igår. Ja det her er omfattende - den kan vise sig at være rigtig omfattende. Men det fulde omfang ser vi først når vi åbner op. Ja tak! Og han fortsatte så. I bør nok indstille jer på at have tørreudstyr stående i flere måneder. 

Flere måneder! 

Derfor er jeg lidt slukøret Idag. Jeg forsøger ellers at holde det lidt på afstand. Hele det her følelses noget. Men jeg har en kollega der har et godt syn for den slags og fik sat ord på noget der boblede inde i mit sind. Og nu ved jeg hvordan sindets tilstand også er. Sim jeg nu forsøger at rumme...

Lige nu er den rummelighed ik særlig rummelig. Men på søndag har vi inviteret vores skønne familie til mandens 40 års fødselsdag (som egentlig rigtig allerede var i onsdags...) til frokost - og kage og kaffe og den slags. Jeg skal bare lige lidt op i gear med hvad vi skal servere ud over god pålæg, rugbrød og sån. Jeg havde egentlig tænkt at bage en bette lagkage. Eller måske en drømmekgae eller et eller andet andet kageværk. 

Det skal nok bli super hyggeligt. Jeg skal bare lige parkere den slukørethed :-/ mon ik en god nats søvn kan gøre sit?!? God weekend til jer ihvertfald :) 

13 kommentarer:

  1. Phyha,kan godt forstå du bliver lidt træt bare tanken.Håber en weekend i selskab med dejlige mennesker kan få humøret til at stige lidt:0)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg forestiller mig byggerod, åbne gulve og affugter all over the place. Men sådan må det nødvendigvis være. Vi skulle jo under alle omstændigheder ha nye gulve. Bare ik lige nu. :-/ satser på familiehygge hjælper på tristesse ...

      Slet
  2. Affugter er ikke sjovt havde en lidt over en måned i min lejlighed. .. prøv om i kan komme væk hjemmefra et par dage... her og der mens den er der
    hyg jer med fejring af mand

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, lige nu ved vi endnu ikke om vi overhovedet kan bo her mens det hele står på, så det vil opbrydningen vise :-/
      Det skal nok bli hyggeligt i morgen :)

      Slet
    2. Hvis det de fleste rum, så en genhusning måske at fortrække, de affugter larmer meget, jeg orkede ikke at være i min stue/køkken, soveværelset gik lige hvis døren var lukket.

      Slet
  3. Æv æv da, håber du finder rummeligheden igen. Tillykke med manden din og jeg er sikker på I har en dejlig frokost i dag sammen med familien.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det håber jeg også - det med rummeligheden - for lige nu er den mest af alt indsnævret til en bette sur citron...
      Det skal nok bli hygsomt i morgen :) kh. S.

      Slet
  4. God weekend og jeg håber I får alletiders dag i morgen, trods alt. Manden skal da fejres med ikke mindre end godt humør 😉 Kh Birgitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Det med humøret arbejder jeg stadig på ;) så i løbet af i nat og i morgen skal det nok komme op igen. Det er jeg sikker på! Også god weekend til dig og dine, Kh. S.

      Slet
  5. Suk, altså. Mit humør tog også et gevaldigt dyk, da vi i sin tid fandt ud af, hvor omfattende vandplaskeriet var hos os. Men det var som om, at humøret steg i takt med, at der skete noget - forstået på den måde, at det var som om, det var _tanken_ om, hvor omfattende, det hele ville blive, der var den mest uoverskuelige. Da der først kom skred i tingene, var det som om, det hele lysnede lidt, hvis det giver mening?

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, suk, og suk igen. Jeg kan mærke at det hjælper som du siger, "at der sker noget". Nu havde vi taksator på besøg igår, og venter nu på besøg af vvs'er der skal gi' tilbud på at få ordnet hullet (der jo stadig drypper, når vi ik lige slukker for hoved-hanen) og så kommer jo hele det her tørre halløj bagefter. Så ja det giver meget god mening :)

      Slet
  6. Og tillykke med manden, jo!!!

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...