mandag den 9. januar 2017

Lidt om mit 2016...

2016 var et lidt vildt år synes jeg. Mens det stod på synes jeg det langt hen ad vejen havde mere end almindelig meget fart på...  Og samtidig er det nok gået ligesom alle de andre år. Lige tilpas. 

Jeg kommer til at huske 2016 for det år... 

hvor vi købte hus. 
Sådan ca midt i februar fandt vi huset. H u s e t. Som endte med at bli vores... Det var godtnok allerede en slags solgt. På den måde at køberne bare lige skulle af med deres eget hus først. Det nåede de desværre ik før vi havde skrevet under. Hehe. Så dengang i februar blev det vores. 

Foråret gik. Jeg var på Tour det institution for at finde den helt rigtige børner til Tiller og tuller.  Vi pakkede ned - smed ud - rydede ud og talte ned. Til den en onsdag i juni hvor vi fik nøglerne til et fint gulstenshus her i byen ved sundet. 

Seks uger og mange liter maling senere flyttede vi ind. Goddag ny by farvel idyllerisk forstad. Farvel dejlige børnehave. Og skole. Og en hel masse rigtig gode naboer og minder. 

Goddag nyt liv med have, ny børnehave, ny skole og ny Rema. 

Det var et godt bytte hvis man kan sige det på den måde. Vi er i den grad landet også selvom der er et bette hul i et rør i vores bryggers lige nu. 

Ny skole er god. Børnehaven lige så. Vi kan finde rundt i Rema - elsker byen. Vandet (ikke i bryggers men ved stranden #tøhø) og huset. De nye naboer er skønne. Vi glæder os allerede nu til kolde øl i haven og gode snakke over hækken

I 2016 lærte jeg for alvor hvad parcelhuslivet er. Og jeg er vild med det: Pinke crocs, tøffe rundt i haven, strikke på terrassen, kaffe i solen og så meget mere som 2016 har budt på. På den måde. Altså parcelhus måden er jeg klar til 2017. Helt og aldeles! 


10 kommentarer:

  1. Hvor er det dejligt, at i er faldet godt til. God børnehave og god skole er alfa og omega, og at alt det andet så også er godt er jo en fantastisk lækker ekstra bonus.
    På nær det med det ekstra vand i bryggerset... men jeg har før set min far eksperimentere lidt med en øldåse og lapning af diverse ;-) ved ikke om det "tip" kan bruges? ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er virkelig dejligt vi er landet her i byen ved sundet. Det er utrolig dejligt st dreje ind på vores vej. Det er ligesom at lande. Hver dag :)
      Hul er under fliser. Det blir nok lidt svært med den øl dåse ;)

      Slet
  2. Tak for opsummering og dejligt alt blev som det bare skulle:) Glæder mig til at læse med hos dig i 2017:o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for din søde kommentar. Det var på alle måder et vildt men også skønt år det 2016 :)

      Slet
  3. Nu har jeg ikke læst med så længe, men boede I i Kbh. før? Jeg gætter på at I bor i Nordsjælland et sted? Som også er vildt dejligt... Kh. Birgitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Tjoeh engang boede vi på Frederiksberg så lidt i Valby - så lidt i idyllerisk forstad og så nu i byen ved sundet i en af omegnskommunerne. Kh S.

      Slet
  4. Åh sikke en dejlig beskrivelse af parcelhuslivet - som ellers ofte fremstilles som værende kedeligt. Tak! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for de søde ord. Altså vores parcelhusliv er hyggeligt - nærværende og skønt. Slet ikke kedeligt. Og de lyserøde crocs var engang mine. Nu er det mandens. Postbudet kiggede os lidt sjovt på ham da han så ham i dem her i efteråret. han bor helt sikkert ik i parcelhus for hvis han gjorde ville han ku se det er en del af pakken ;)

      Slet
  5. Lyder til I har truffet nogle rigtige gode valg, som passer lige til Jer.
    Det er jo altid lidt spændende, når man flytter til et nyt sted.😊

    SvarSlet
    Svar
    1. Det tror jeg også vi har. Det føles ihverfald helt rigtigt :)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...