onsdag den 25. januar 2017

Lidt om mini-SFO og to store piger...

I går aftes da mormor kæmpede med at få afkommet til at sove (og jeg mener virkelig kæmpede - jeg havde bare telefonen på heeeelt lydløst, så jeg hørte ikke hendes opkald...UPSI) var manden og jeg først ude at spise burgers og så til møde på skolen om "overgangen fra Børnehave til mini-sfo".

Og der igår aftes, da vi gik hånd i hånd fra skolen til bilen (yep, så  provins- agtige er vi nu blevet, at vi kører i stedet for at cykle...) snakkede vi om, hvor vildt det egentlig var, at vi nu lige om lidt har tre skolepiger. T R E, som i 3 som i tre børn der går i skole. Det er vildt. Meget!!

Jeg husker stadig
# da pigerne var så små og de nægtede at sove om aftenen, hver aften i 9 måender!! Ni måneder!
# da de startede i vuggestue, og vi flyttede til den idylleriske forstad.
# da de ikke længere delte seng men sov i hver deres seng
# da de for fuld udblæsning var the terrible threes (gange to, man er vel twin)
# da de startede i børnehave (det sys jeg var vildt dengang)
# da det at holde fri med tre børn (helst) krævede flere end bare en voksen
# da de klarede en flytning og skift til børnehave til ug med kryds og bolle
# da de.... og så meget mere.

Det er simpelthen så vildt hvad der er sket siden pigerne kom ud til os for knap 6 år siden. Og nu, her om tre måneder (efter deres 2x6 års fødselsdag) - der starter de i mini-sfo. Skoletaskerne er bestilt. Storemusen er gået i hård træningslejr med sine små søskende, og skolelegen når nye højder.Så lige om lidt, har vi tre børn der går i skole. Det er helt utroligt, og jeg bliver nok mere rørt den her gang når jeg ser mine to trunter omkring den 10 august, stolte, spændte og skole-klare gå i skole, end da vi sendte Storemusen afsted - ikke fordi dagen fylder mere - men fordi vejen derhen, med de to har været hård, udfordrende, - men på alle måder en virkelig dejlig rejse...

6 kommentarer:

  1. Åh, jeg synes altså det var meget hårde da mindstemanden startede i førskole (det hedder det på vores skole) Prinsessepigen, now the tween, var SÅ klar da hun som 5 årig tøffede i førskole sammen med 28 andre børn uden at kende en eneste. Hun gik fra stille til at snakke som et vandfald:o) Mindstemanden startede 2 år senere med 11 andre børn (så kæmpestor forskel på antal børn i de forskellige årgange) hvor han kendte de fleste:o) Moren kneb en tårer både i marts, da han startede førskole og i august da han startede 0 klasse. Sikke godt du havde telefon på lydløs så manden og dig kunne nyde hinanden, maden og mødet:) Selvfølgelig ikke fedt for mormor:) Jeg nød da begge børn blev skolebørn for lige pludselig var der kun EN juletræsfest, EN fastelavn.... you get the picture:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er stort når ens trutter starter et nyt sted. Ofte jo fordi det betyder tak for denne gang et andet sted.
      Ja - Det er så dejligt at der kun er en institution at køre til og skulle noget i. Det blir så spændende :)

      Slet
  2. Åh det bliver da også en stor dag. Håber de to små også glæder sig til at skulle afsted :-) kh. Birgitte

    SvarSlet
    Svar
    1. De to små som de stadig hedder herhjemme glæder sig meget. De er også ved at være klar (så skal jeg bare lige blive det også ;)

      Slet
  3. Tillykke med de to små mus!! ❤️
    Jeg har også tre drenge i skole lige om lidt (dog først til august), og det synes jeg godt nok også er vildt! Hold op hvor tiden er gået stærkt, det er lige før jeg ønsker mig en 4'er. Nej, pjat, jeg ville blive sindssyg!....

    SvarSlet
    Svar
    1. Lige med den nummer fire kan jeg godt følge dig - sjovt at jeres mindste pode er lisså gammel som vores to trunter. Jeg troede han var lidt ynger faktisk. Hvorfor ved jeg ik :) i svage øjeblikke får jeg det også sådan med det fjerde barn... Men det er meget meget svage øjeblikke som heldigvis blir indhentet af realiteterne igen. Straks. Jeg/vi nyder børnene er store nu. Og jeg sætter umådelig meget pris på det faktum :)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...