søndag den 8. januar 2017

Lidt om skønne weekender

Den her weekend har været god. Rigtig god endda. Ikke fordi der er sket meget men måske blev dem god netop af den grund. 

Igår (lørdag that is) havde vi mere end almindelig trætte børn her hjemme på matriklen. Og eftersom vi er trætte af trætte lørdags børn tog vi den beslutning at børnene fra nu af kun ser halvdelen af Disney. Resten må de se om lørdagen - og den er alle heldigvis med på (indtil videre ihvertfald. Nu må vi se om aftalen stadig synes god på fredag...) 

Lørdag er jo også svømmedag. Og lad mig sige det med det samme. For mit vedkommende har svømmepausen så betydet gummi arm og slaske ben. Jeg har kun svømmet lidt de sidste to måneder. Måske seks gange hvis jeg virkelig tænker mig om. For der er langt til efterårets gode form ... Det blev til 900 m på en halv time - ikke prangende men stadig lidt. Pigerne hyggede sig heldigvis også mens de var i vandet selvom to-tredjedele ikke helt var med på svømme ideen inden frokosten. Men en gedigen omgang omvendt psykologi fik dem overbevist om at det nok alligevel kunne være sjovt at tage med. 

Idag har budt på legeaftaler for alle - (Tiller og tuller var hos M og Storemusen havde L på besøg) og en hemmelig fødselsdagsmission som jeg ikke kan røbe mere om lige nu. Eftersom jeg ikke er helt sikker på om manden læser med lige pt. Og lidt løb for mig. Seks hurtige km i mine nye løbesko (julegave fra mig til mig) lige inden aftensmaden. Skoene er perfekte, og det  var næsten ik glat :) 

Hørt under aftenklargøring på badeværelset: 
Tuller: Mor, M havde VARM (!!) leverpostej til frokost på bordet...
Mig: mmmm spiste du noget af det så? 
Tuller: Nej det gjorde jeg IHVERTFALD ikke. Jeg sagde bare ÆD inde i mit hovede. 
Mig: det var godt du sagde det inde i dit hovede. 

Således to skønne weekend dage rigere er vi næsten klar til en  y omgang hverdage igen...  næsten fordi jeg virkelig godt gad og ha lidt fri for tiden... god søndag aften derude :) 

 

8 kommentarer:

  1. God søndag aften i lige måde! Hvor dejligt med sådan en skøn weekend! Og altså, sådan udseendesmæssigt, så kan man jo godt forstå små poders forbehold for varm leverpostej....

    SvarSlet
    Svar
    1. Du har ret med nogle varme leverpostejs form efter opvarmning, denne her (som jeg så da jeg hentede pigerne) - så nu meget tilforladelig ud ;)
      Håber også du har haft en dejlig weekend :) Kh. S.

      Slet
  2. Sejt at I lige tager i svømmehallen. Jeg er ikke ubetinget vild med det, men ungerne er selvfølgelig vilde med det. Nu er de så store, at de nok godt kunne tage afsted selv... hmmm... måske jeg skulle foreslå det ;-) kh. Birgitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er heller ikke helt frivilligt det med svømningen, men når man bor ved vandet, så er det virkelig vigtigt at man kan svømme synes moderen. Så den fritidsaktivitet er ligesom lidt "bestemt"...

      Slet
  3. Morer mig vildt over den, med den varme leverpostej :-)
    og er samtidig voldsom misundelig på den med svømmehallen... glæder mig til min den yngste er så stor, så jeg kan få svømmet lidt også, når vi tager i svømmehallen.
    Lyder som en perfekt weekend, dejligt med plads og ro til det man lige har lyst til.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg sys os' det var så fint, som hun fik sagt, at hun bare sys det var klamt...
      Vores koncept er jo svømmeundervisning til de små og svømmetid (alene) til moderen. Det holder, og er virkelig rart :)
      Og det var virkelig også en god weekend :)

      Slet
  4. Ha ha ha manden min kan heller ikke li' hverken leverpostej eller lugten af den varm. Så prinsessepigen og jeg spiser det når han ikke er hjemme:) God uge til dig:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er heller ikke fan. Synes heller ik helt om hvordan det ser ud... men godt vi er forskellige. Så kan vi hver især få det vi bedst kan lide :)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...