søndag den 18. december 2016

Lidt om langsomme søndage...

Her er lille statusindlæg på en meget meget langsom søndag. Tiden er gået i stå her i byen ved sundet. Sådan føles det ihvertfald. 

Jeg er stadig i nattøj. 
Vi fik sen morgenmad og i det hele tager en virkelig langsom morgen. Piger der leger fniser og griner på værelset. De har stort set leget godt hele dagen indtil nu. 
Manden sover middagslur
Jeg skal ha kaffe og ærger mig lige nu at det garn der skulle blive til den fineste poncho overhovedet ikke passer til opskriften og strikkefastheden (selvom det er det garn der er angivet i opskriften). Garnet er for tyk. Pindene ligeså. Jeg er endda gået en hel pind ned og det passer stadig ikke. Manner!!

Men ellers går det godt - lige om lidt snører jeg løbeskoene og jeg skal også nå at købe ind, spise æbleskiver, drikke kaffe, gøre badeværelset rent og kæmme Storemusen for lus. På en eller anden måde er der lidt for mange gøremål til at jeg kan holde tempoet i bund. Jeg må forsøge... for det føles rart med et tempo som giver skildpadder kamp til stregen. 

Glædelig anden søndag i advent derude :) red: fniiis.... så langsomt går det åbenbart her på matriklen - 2. Søndag i advent pfffft det er jo 4.søndag i advent...  


8 kommentarer:

  1. God 2. søndag i advent i lige måde! Jeg har også taget mig en lur (i ren sympati med din mand!), det skulle der være plads til altid. Jeg vil gerne være med til at prøve at give skildpadderne kamp til stregen!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg nåede næsten alt på listen. Endda langsom som en Skildpadde :) sys det lyder som en super plan at du også er med på skildpaddeholdet :) ha en skøn aften!

      Slet
  2. Det lyder som en helt perfekt søndag. Kh. Birgitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var det også indtil børnene skulle puttes. Der gik det ret skævt ihvertfald for de to små :-/ øv øv - håber din søndag var dejlig!

      Slet
  3. Dejligt med sådan en langsom dag(dem skulle man nok have/tage lidt flere af😊)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hver gang jeg er i det her langsomme tempo, går det op for mig hvor meget jeg faktisk har brug for at hive tempoet ud, ikke bare en dag - men i det hele taget. Så tre arbejdsdage mere, og så fer-her-herieeee!!

      Slet
  4. Håber du nåede det hele og helst i et roligt tempo:) vi er rigtig gode til at hive stikket engang i mellem. Torsdag aften flyver til England og vi er næsten klar:) vi når det nok. Pas er fundet frem og billetterne printet ud:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg nåede alt - og det er så skønt, og nu er det onsdag og om seks timer går jeg på ferie. Jeg er simpelthen så klar - god tur til England! Nyd ferien, Kh. S.

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...