torsdag den 14. november 2013

Mindfulness udfordring dag #13 - om følelser

Gårsdagens udfordring hendlede om at mærke følelserne - både de gode og de mindre gode og se hvad der egentlig sker med kroppen.
Stephanie Lin Mindful Challenge
Emotioner - følelser - fornemmelser
Det var eller er en øvelse som virkelig kræver man husker den. Det er meget nemmere for mig at komme ind i en god vane med at meditere på vej til og/eller fra arbejde (end at stoppe op ved følelserne og fornemme hvad de gør i min krop...). For det husker jeg ligesom. Men det at standse op ved en eller anden følelse (uanset hvilken slags det er) og være i den er sværere at huske for mig. Så jeg må være ærlig og sige der er virkelig potentiale for at arbejde med noget her...det er nemmere for mig at dvæle ved mine følelser i min krop og havd de gør ved mig når jeg bruger det aktivt i min absolutte yndlings meditation - timeglasset*

Nå men here it goes refleksionerne fra udfordringen igår... 
Følelsen af glæde der bobler inde i mig sådan helt, helt dybt inde når tuller siger dod nat Ida og kysser hende så forsigtigt at det er rørende. Følelsen får nærmest glædes tårer frem, og jeg kan mærke samme varme som igår aftes nu hvor jeg skriver om det...
Følelsen af dyb dyb træthed når jeg for tredje eller fjerde gang står op og giver vand til først den ene så den anden og så den anden igen.
Følelsen af frustration når jeg vågner 50 min før mit vækkeur ringer og kun sover meget let resten af natten. Frustrationen får ikke lov til at folde sig ud, (for hvis den gør kan jeg slet ikke sove mere) men i stedet kan jeg få vendt den til noget andet - noget mere positivt i et forsøg på at bruge dybe vejrtrækninger til at finde ro.

* timeglasmeditationer meget kort fortalt er en meditation hvor man først fokuserer på tankerne - lægger mærke til dem uden at gå ind i dem, følelser og kropslige fornemmelser hvorefter fokus er ¨på åndedrættet. herefter er fokus igen på kropslige fornemmelser, følelser og tanker. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...