søndag den 26. april 2020

Lidt om en skøn søndag ved nordkysten



Vi har været i Liseleje i dag. Solskin. Vand og næsten ingen vind. Så kan man ikke ønske sig mere. Nujjj dejligt og tiltrængt. 

Vand er magisk for mig. Når jeg hører eller ser vand nulstiller min hjerne og mit indre kaos. Jeg kunne sidde i timevis og lytte til vand. Eller havet. Hav med horisont har helt særlige kvaliteter synes jeg. Blikket kan indstilles på uendeligt. Og tankerne renses. Jeg mærker en uendelig ro som jeg ikke kan finde andre steder. Jeg får lyst til to ting når jeg er ved havet. 

Enten at sætte mig ned og stirre ud over havet. Eller gå og gå og gå - begge dele mens jeg lytter til havets bølger skvulp eller andre lyde. 

Ofte kigger jeg ikke op men ned når jeg går ved vandet. I dag fandt jeg særligt mange sten med hul i. Eller hul med sten udenom. 

Fem styk blev det til. Egentlig seks. Men den sidste var ikke pæn og blev kastet i havet. 

Jeg tror jeg tager herop igen i løbet af ugen og går en lang tur. Jeg trænger til det. Trænger til tid med mig selv hvor jeg kan lade op og komme af med tanker. Med tårer. Og i stedet fyldes op med lys. Havduft og havlyde. Alt sammen balsam for sjælen som jeg har så desperat brug for. 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...