mandag den 20. april 2020

Lidt om at cykle sig gennem corona tiden

Det er ikke nogen hemmelighed at jeg bruger en del tid i løbesko og på min racer, og i svømmehallen. Dengang man kunne det. Lige pt venter jeg på at open water sæsonen starter igen for mit vedkommende. Det gør den 1/6 så skal jeg ned til fjorden og svømme. 

Jeg har altid brugt træning til at koble af og koble fra. Til at sortere tanker. Til at komme af med lidt indebrændthed. Til at være mig selv og komme væk og ud. Til at få luft til hovedet. 



De tre ting er i den grad aktuelle i den tid vi lever i nu. Uden min cykel og mine løbesko ville jeg for længst ha blevet små bimelims af at være lukket inde af savn til arbejde hverdag kollegaer og almindelighed. Så jeg har brugt min cykel til at komme ud og lufte ud. 

Jeg har forskellige lufte ud ture. 

30 km turen - turen til brug i hverdagen. Den kan cykle spå en times tid. Det er min corona runde der både kan cykles forfra og bagfra. Afhængig af humør, vejr og vind. Den tager jeg typisk på en to gange om ugen i hverdagen - mens pigerne har iPad spilletid. 

50 km runden. Turen til særlige lejligheder i hverdagen hvor jeg har brug for lidt mere tænketid og luftetid end det min 30 km corona runde kan tilbyde. En runde på to timer i sadlen. Det er også den korte weekendrunde hvis der ikke er tid til mere i weekenden pga andre ting på programmet. 

75-80-90 km runden - er weekendrunden aka “jeg har brug for a l e n e t i d” uden nogen form for forstyrrelser turen. Det er turen hvor jeg ruller ud tidligt lørdag ell søndag morgen og kommer hjem 3-4 timer senere som et nyt og bedre menneske. 

De sidste fem uger har jeg således brugt omkring 700 km på landevejen - min cykel (det røde lyn) blev i efteråret skiftet med en full Carbon cykel Fuji Brevet 2.3 damemodel i blå. Feeeed cykel og noget nær materiel lykke. Jeg sidder godt på den. Vi er som skabt til hinanden. Og med bredere dæk end racer dæk kan jeg både cykle på asfalt og grusveje. Og det giver endnu bedre muligheder for at køre hvor jeg har lyst. 

Materiel lykke kan noget. Særligt i disse tider hvor cyklen i den grad bidrager til at lufte ud. Sortere i store og små tanker. Og give mig alenetid. Noget jeg i den grad har brug for. 🥵 






Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...