fredag den 3. november 2017

Lidt om en god gave - og en god kop te...

Sidste år til jul fik jeg en gave fra manden som viste sig virkelig at være lige i øjet - og det er jo dejligt med sådanne gaver (og særlig fordi den var fra manden)... Det var en el-koger, med mulighed for at temperaturindstille vandet (altså 50 gr., 60, gr. osv. helt op til 85 gr, og så naturligvis "kog").

Den gamle elkeddel som (faktisk) havde udtjent sin værnepligt blev derfor udskiftet med en nyere og mere moderne model (hvis man kan sige sådan). Og manner vi har brugt den meget siden...

Jeg har altid været te-drikker, nogle gange mere andre gange mindre. I lange perioder mindre - hvor en god kop kaffe virkelig var da shizzle. Men (for der er jo altid et men) - så har den her el-koger fået mig på te vognen igen, sådan for alvor. Og det er sundt kan jeg mærke. Jeg kan stadig godt lide min kop morgen og formiddagskaffe, og min efter-frokost kaffe. (så det bliver til 3-4 kopper kaffe i løbet af dagen) - men om eftermiddagen, når jeg kommer hjem med poderne står den på te, og det er særlig grøn te, jeg (igen og især) har fået øjnene op for.

For vores fine nye el-koger kan jo nu koge vandet til de famøse grøn-te-firs-grader. Og det gør altså en forskel for den grønne tes smag, at man ikke overhælder den med ca. 80 grader varmt vand (i realiteten var det nok mere godt 90 gr. varmt vand, for det tager faktisk næsten 15 min at køle vand, der har været helt op at koge ned til 80 gr.).

Samtidig har vi fået et gedigent te-lager igen. Og som te-snob (og egentlig nok også kaffe-snob) som jeg egentlig er, må jeg erkende, køber jeg kun te i "rigtige" te forretninger. Det kan være Perchs (den ligger bare virkelig upraktisk ifht. hvor jeg normalt kommer) - eller også "Carstensens Te-handel" (i Aabenraa - også død upraktisk, men de har net-handel)... Men Carstensens te kan også købes i Emmerys, hvis man vil prøve. Og nej, det er ikke et sponsorert indlæg for hverken te-mafiaen, Perchs eller Carstensens, det handler bare om en god kop te :)

2 kommentarer:

  1. Jeg har fået Perch te i gave, men ellers drikker jeg stort set alt. Undtagen rigtig sort te med bergamotte. Det er ikke lige mig... Jeg har købe Puukka julekalender til mig selv. Sidste år havde jeg den fra Magasin (NU te). Den var lækker. Kh. Birgitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg drikker heller ikke sort te med bergamotte - eller jasminte. De to kan jeg ikke rigtig ha' Uhm, Pukka te er også dejlig (mange af dem ihvertfald...) måske jeg snart skulle købe dem til kontoret igen?! Tak for du lige mindede mig om det :) ha en skøn uge! Kh. S

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...