torsdag den 2. november 2017

I november glæder jeg mig til...

Så blev det november, måneden jeg i mange år har set frem til med en vis skepsis og tristesse, for jeg har altid synes november var 30 nuancer af grå. Sidste år blev det anderledes, og i år gentager jeg successen fra sidste år, venligt hjulpet på vej af gode damer der læser med her på bloggis.

Så for ikke at lade novembertristessen styre og i værste fald overtage humøret, er min novemberliste fyldt med gode ting i år:

I november skal jeg:
# nyde alt det lys der er tilgængelig - og kigge op i den forhåbentlig blå himmel så snart den er der.
# løbe i dagslys - og samle gode kilometer i benene
# få gang i svømmeriet igen, så min krop ikke bliver en stor skumfidus
# strikke min fjerlette "grey matter" fra project handmade færdig eller så godt som færdig
# nyde den gode stemning, hyggen og samværet i beboelsesvognen
# levere noget rigtig godt og inspirerende undervisning
# passe min nattesøvn
# komme ud i vejret så meget som jeg kan

Oktober var god, den føltes kort, sikkert fordi vi havde en skøn ferie som dejligt afbræk sådan ca midt i måneden. Dagene op til ferien var hæslige - jeg gik fra maks stresset og tilbragte derfor rigtig mange timer i ferien ude i naturen, i skoven eller ved vandet sammen med poderne. Det var godt for alle. Ugen efter ferien startede som ugen før ferien sluttede og da nattesøvnen røg i svinget tog jeg mig selv i nakken og blev hjemme for at nulstille krop og sind. Det var godt og vigtigt jeg fik det gjort, for det satte en hel del tanker og andet på plads for mig - og lige siden har jeg øvet mig i langsommelighed og en rolig omgang med mig selv og min krop. Jeg trænger. I den grad - og da det har taget mig godt 2½ måned at komme hertil, kan jeg godt regne ud at vi er på den anden side af nytår, før bægereret er fyldt igen. Så november kan bare komme an, når den kommer langsom - hvis den så også er fyldt med solskin er det kun en ekstra bonus!! Ha' en skøn november derude!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...