tirsdag den 31. oktober 2017

Lidt om hvad oktober har lært mig...

Oktober har haft fart på, det synes som om vi forlod september igår, og at det kun lige var igår vores beboelsesvogn blev leveret. Det er det ikke. Det er faktisk 30 dage siden den kom, og nu har vi boet her i fire uger. Tiden flyver når man hygger sig som man siger, ik?!

Nå men også oktober har haft nogle læringspunkter med sig...

#1 minimalisme er det nye sort, og jeg er bedre til at leve på lidt plads end jeg troede. I løbet af nul komma fem fik manden og jeg pakket huset ned, hvor vi mere eller mindre tog stilling til hver enkelt bette ting, om den skulle med i vognen eller ej. Mange ting er sorteret ned i kælderen på den konto, og en del ting og tøj er sorteret fra og smidt ud. Det gør godt og også mere godt end at jeg vil indrømme over for manden min. Men mange af de ting der er pakket ned kommer ikke tilbage i huset igen...

#2 hverdagen har været alt for travl - det vidste jeg godt, men efterårsferien satte det ligesom i perspektiv - altså at jeg havde brug for et afbræk af hverdagen - og jeg havde brug for det i den grad. Mere eller mindre hele efterårsferien blev tilbragt på en sten enten i skoven eller ved vandet, hvor der faldt en slags ro på sindet, som virkelig satte ting på plads for mig. Det blev yderligere forstærket at jge tre dage efter ferien havde et søvnmønster der spillede total bananas, og jeg derfor trak stikket et par dage, for at lade op og lukke nogle døre.

#3 strik er sjovt, meget strik er meget sjovt, børnestrik er dejligt, men man skal huske sig selv af og til - derfor tager jeg en pause fra strik i mindre størrelser og strikker en trøje til mig selv. Men i bedste løvfallskardigan stil starter jeg med at pille en del op igen, for raglanudtagninger fungerer ikke i det her garn jeg strikker. så nu bliver det en synlig udtagning i stedet. For det andet fungerer ikke. Jeg øver dermed at sige pyt, jeg lærer jo noget nyt hver gang ;)

Så med de tre punkter i mente kan november egentlig komme an - en måned som både Malin og Mette lærte mig at holde af. November kom an - jeg er klar! Særligt fordi man skal nyde hver enkelt dag man har - for ellers er det spild af dage!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...