torsdag den 12. oktober 2017

Lidt om at tømme huset...

Så er huset tomt, som i helt og aldeles tomt - mens kælder og garage er helt og aldeles fyldt. Samtidig betyder det - farvel gult køkken fra 1977 (god årgang) - farvel knagende gulve, farvel gamle døre, farvel en trillion-trilliard skruer som gode Verner har stormsikret hele hytten (og alt inventar) med.

Det er i den grad en milepæl idag (igår, red) Seriøst. Så efter nogle mega hektiske dage (mest for manden, han trænger i den grad til ferie og forkælelse, for det er ham der har trukket det helt helt store læs i den her sammenhæng....). Sidder vi nu med benene oppe i vores skurvogn og nyder der er nogle andre voksne der tager det lange seje træk. Det der hedder bryd ned. Slæb væk. Kør på genbrugspladsen. Bryd mere ned og kør væk og så videre. Alt det sker mens vi er på arbejde. Ret skønt faktisk.

Så lige mu passer vi en husholdning på 40 kvm og tænker hvorfor i alverden vi købte knap 200 kvm hvis vi sagtens kan nøjes med meget mindre. Det her er minimal Living så det basker. 

Da jeg pakkede køkkenet mandag aften tog jeg hver enkelt lille køkken ting i hånden og drejede den mens jeg tænkte. Har jeg brug for den over i vognen. Er der plads til den i vognen. Den har jeg allerede en af den behøver jeg ikke to af. Af de ting der nu er  pakket ned kommer ikke alt fem igen. Behovet er der ikke. Jeg gider ikke alle de ting. 

Det samme gælder nips og bøger. Der nu har været pakket ned i knap 1 1/2 år (siden vi flyttede fra den idylleriske forstad. For nogle kasser nåede jeg aldrig st pakke ud før vi fik den fordømte Vandskade) uden jeg har savnet dem det mindste. Tankevækkende. Jeps!! 

I eftermiddags var der derfor tid til te og kortspil omkring bordet i køkkenet. Mega hyggeligt. 


Huset - ja det ser ud som om en bombe har slået ned i det 

Køkkenet er væk. Det meste af gulvene er væk. Radiatorerne og fyret er ude. Badeværelset er væk. Der ligger bare en dynge sten tilbage. Rockwoolen er der og det er sådan set det. 

Det er sørme vildt! 

På lørdag bestiller vi køkkenet og så drager vi på ferie i sommerhus. Jeg der så klar til at lave ingenting. En uge hvor vi fem skal være sammen. Være langsomme sammen. Læse bøger. Strikke og se film. Og hygge. Det blir så godt :) 

For jeg trænger. Helt og aldeles. Måske kommer der et indlæg eller to. Måske ikke. Hvis ik. Så ses vi på den anden side. God ferie derude :) 

2 kommentarer:

  1. Rigtig god efterårsferie - håber I får en super dejlig tid i sommerhuset. Kh. Birgitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Birgitte, vi glæder os ualmindelig meget til at komme væk og være sammen :) god ferie til dig også hvis du holder! kh. S

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...