torsdag den 26. oktober 2017

Lidt om #egostrik og et dejligt garnlager...

Tillers cardigan
Søndag aften hæftede jeg sidste ende i Tillers løvfallskardigan. Den er blevet midst lige så skøn som Tullers kardigan bare i en anden farve.

Knapperne er skæppe skønne, købt i den skønneste garn butik i byen hvor vi jo holdt efterårsferie. Tiller valgte sine knapper selv - så på den måde er det et dejligt ferieminde!


Jeg har vidst - lige fra jeg startede på de to løvfallskardigan'er at projektet efter næste skulle blive et egostrikprojekt. Jeg mangler nemlig en ny trøje, som kan erstatte den første af de to #nemraglansweater jeg strikkede for efterhånden to år siden. Den ene er ved at være så slidt at jeg ikke kan tage den på på arbejde længere, og den anden skal lige fixes, den er gået op i en af hæftningerne. En lille ting, men årgh... ikke lige noget jeg altid orker at give mig i kast med. I stedet gik jeg i garnlageret...

Gennem det sidste halve år er det (garnlageret altså) vokset igen, efter jeg strikkede det delvist i bund hen over den sidste vinter - og der stort set kun var rester og strømpegarn tilbage. Jeg vidste at der i lageret gemte sig det lækreste cashmere-silke garn fra Garnudsalg i pink. Et garn der er fjer-let, og varmt. Lige tilpas til at jeg kan strikke en trøje til mig selv.

Inspirationen fandt jeg blandt andet på instagram og i min lyst til at strikke enkle trøjer, men som jeg selv er ved at være så god en strikker til at jeg med små simple ting kan gøre lidt mere mine egne (fx strikke dem taljeret og lave det ombuk der skal være i den høje hals lidt mere lækkert en angivet i opskriften, eller at strikke med forkortede pinde, så jeg faktisk for en for- og baside af trøjen...). Det eneste der bekymrer mig lidt er den virkelig korte løbelængde af garnet. Og at jeg kun har 16 nøgler af det. Nu strikker jeg så langt jeg når, og må give trøjen 3/4 ærmer, eller lave en slip over i stedet :)

Det er ihvertfald dejligt at have gang i noget til sig selv igen, næste strikke projekt på listen bliver nok en "Ingen Dikkedarer Juniorudgave" til Storemusen i noget andet godt og lækkert garn jeg har liggende i lageret :)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...