lørdag den 9. december 2017

Lidt om tanker om 2017...

Jeg kan mærke, at batterierne er i bund. Jeg er ved at være afladet, året går på held, og på en eller anden måde er jeg kommet lidt i refleksionsmode. Huset er næsten færdigt, og vi venter i spænding på om dte lykkes VVS'eren at tilslutte hele varmestystemet igen og vi dermed kan returnere til huset.

Jeg tør næsten ikke at tro på at vandskaden med udgangen af året er forbi. Der er naturligvis få ting, der skal på plads - som fx en bordplade til køkkenet. Eller i det hele taget at installere køkkenet. Det er jeg sikker på manden også lige klarer.

2017 har om noget været et år der har budt på mange omvæltninger, kaos i perioder, og et år der har stået i travlhedens tegn. Når der er pres på hjemmefronten (aka vandskaden), skal der ikke meget rod til før glasset går fra helt fyldt, til halv tomt til næsten tomt.

# arbejdsmæssigt var vinteren hård at komme igennem, jeg havde et kursus der trak tænder ud. Jeg havde afsindig meget at se til... Sådan er det en gang imellem, jeg ved min arbejdsbelastning svinger med max knald på de mørke måneder fra oktober til februar... Ikke top optimal timing når energien svinder sammen med at lyset bliver mindre... Oven i denne vinter var en række aftenmøder, og nyt projektopstart som også var på tapetet.
# vandskademæssigt er det klarest noget af det mest opslidende jeg har prøvet - det er især de uduelige håndværkere jeg fik nok af; forsikringen er i en hel liga for sig - og deres langsommelighed har ihvertfald lagt 3 måneder oven i vandskaden. Det skal man ikke tænke for meget over, for så bliver jeg virkelig virkelig træt...
# skolemæssigt er vi stadig udfordret på flere fronter. Noget som ikke har fyldt meget her, men som fylder meget IRL.


Men ikke kun det opslidende har fyldt her på bloggen, jeg har skrevet virkelig mange indlæg om taknemmelighed, om yoga og om alle de skønne oplevelser jeg har haft med min dejlige lille familie.

Der var
# mini-sfo og skolestart for Tiller og Tuller
# en herlig ferie til Småland, som fortsat har så mange gode ferieoplevelser til os
# masser af gode oplevelser i haven, og en trampolin vi gravede ned (ok, ikke trampolinen, men et hul til selvsamme trampo)
# en bro der skulle løbes over
# en november der skulle nydes
og
# en mand der skulle elskes.

Så på den måde bliver 2017 det år hvor jeg i bloggens efterhånden 5½ årige levetid har skrevet de fleste indlæg (158 inkl dette) - og hvor der virkelig har været gang i den på mange forskellige måder.

2 kommentarer:

  1. 2017 har været mange udfordringer. Også på min side. Og i dag tænkte jeg på søde Mette, som ikke er her mere... Jeg stemmer for et godt 2018. Kh. Birgitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det har det virkeligt - og søde, søde Mette, hende tænker jeg også på så tit. Jeg hepper på at 2018 blir fan-ta-stisk!! kh. S

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...