søndag den 17. december 2017

Lidt om vandskaden - del 13: det sidste finish...

Størstedelen af håndværkerne er rykket ud af huset igen - og manden min er rykket ind - for der er et køkken der skal sættes op, og nogle skyggelister monteres, nogle steder skal der males, mens der skal ryddes op og gøres rent andre steder.

Vi nærmer os med andre ord den magiske dag hvor vi igen kan flytte ind i huset, som ser helt og aldeles anderledes ud end da vi forlod det for 10 uger siden. Det har været ti lange, opslidende men også hyggelige og anderledes uger. Nogle uger som har bragt os tættere sammen som familie, men også nogle uger der har udfordret os på mange forskellige måder. Det jeg selv har været mest udfordret af at jeg har manglet plads til at kunne trække mig væk, og fx dyrke yoga, eller bare være et andet sted end resten af min skønne lille (nogen gange larmende) familie. Beboelsesvognen er sagt op, og vi glæder os allerede nu til den 2. januar hvor nogen henter vognen. Heldigvis har vi fri, så vi kan se hvordan de henter, læsser, og transporterer vognen væk. Det bliver stort!

Den her weekend går med at vi indretter os lidt i huset (vi når hvad vi når, og alt det vi ikke når, når vi i juleferien...).

Vi har lovet Tiller at hendes værelse er det første som bliver helt færdig og fyldt med møbler og (dele af) hendes ting. Jeg er sikker på vi fylder op med kritisk blik og indretter et legetøjsdepot i kælderen, et sted man kan hente nyt/gammelt legetøj, hvis man bytter - og lægger noget andet derned. For hvis der er noget vi har lært mens vi har boet her i vognen er at lidt er virkelig godt. Med samme omhu og blik for "lidt er godt" vil jeg fylde skabe og skuffer i køkkenet, og kun lægge ting tilbage som jeg virkelig bruger. Resten kommer i kasser og bliver gemt for en stund, så kan jeg vurdere om jeg mangler det - og hvis ikke, så ryger både tøj, køkkensager og legetøj til genbrug eller bliver solgt på den blå avis.

Så mens de sidste weekender primært gik med at slå tiden ihjel, går denne weekend med at arbejde i huset, og nyde de nye varme gulvarme lækre gulve :) og resten af det nye hus forstås!

2 kommentarer:

  1. Dejligt, at I er så langt. Tillykke med det!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - det er også dejligt - jeg håber sådan det sidste går hurtigt :) kh. S.

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...