torsdag den 21. september 2017

Lidt om tid, undervisning, og dage der er luksus-agtige...

Idag er en luksusdag på mange måder - udsigten til weekenden er lige om hjørnet - to arbejdsdage endnu, så er der atter tid til bare at være sammen. Jeg savner tid til at være sammen dette efterår - og jeg nyder weekenderne, hvor der er tid i stride strømme, tid til at lave ingenting sammen, tid til at lave noget sammen - i det hele taget bare tid - der ikke "forstyrres" af skole og arbejde. Jeg tror det blandt andet skyldes vores helt igennem dejlige ferie - så jeg tæller ned til efterårsferien, hvor vi igen skal i "vores" sommerhus fra sidste år. Der er skov og vand, og der er tid!

Igår skrev jeg at ordene blev brugt til ansøgningsarbejde - en deadline 1. september og en anden deadline 1. oktober. Så dagene på arbejdet har været intensive, de er stormet afsted med mig hængende i, så godt jeg kunne. Jeg er ikke i nærheden af at være så hængt op som sidste vinter, for hvis der er noget jeg har lært så er det at prioritere den nedsatte tid... prioritere at hente og bringe, for at holde mig til de 32 timer jeg får løn for. Jeg har stadig alt for mange timer på flexen, og ingen tid til at holde fri - men jeg gemmer dem til juleri og nisseri, og til 14 dages påskeferie... Gemmer dem til dage hvor det ikke er så travlt mere - de skal nok komme. Jeg ved det :)

Tilbage til den luksusagtige dag idag. For jeg sidder hjemme og forbereder undervisning til i morgen - drikker god kaffe, tænker sammenhængende undervisningstanker, og nyder at jeg i morgen igen skal undervise. Et nyt kursus, som jeg har fået lov til at holde om metode og projektarbejde for vores 1. semester studerende - for at højne kvaliteten i de opgaver de i løbet af deres studietid skal skrive. En af mine kæpheste er netop kvalitet i studenteropgaver - og jeg er stolt over det er mig der får lov til at undervise på kurset :)

Senere idag skal jeg ind på arbejde og holde projekt-ansøgningsmøde - jeg har besluttet mig for kun at tage ind til det møde, og køre hjem igen lige bagefter, fortsætte undervisningsforberedelsen hjemme, for jeg skal ikke hente idag - alle piger har legeaftaler "ud af huset" - så opsamlingsrunden af legeaftale-børn kommer til at foregå fra kl. 16.30, og iført løbesko. Så jeg satser på jeg rammer første venindes matrikel med gode km. i benene - kl. 17.30 og så løbe hjem med to trunter på cykel på slæb :) luksus!

2 kommentarer:

  1. Ej hvor sejt med hentende mor i løbesko. Kh. Birgitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Birgitte. Resten afdagen er fridag - manner det er tiltrængt... kh S.

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...