De er glade for at gå hos søde og skrappe K der virkelig kan rumme de børn der har brug for rummelighed og blidhed men også i den grad mestrer skapheden og kravene og faste rammer som mine piger trives bedst med. Det har ført til nogle konflikter - i testen "hvem bestemmer, Tiller og Tuller eller K?!" I kan selv gætte hvem der bestemmer, og hvem der måtte føje sig ;)
Børnenes og dermed også vores skole arbejder med et koncept de kalder udskudt klassedannelse (
Der er som bekendt 117 forskellige holdninger til "Sammen eller hver for sig (del 1)" hvad angår tvillinger og deres placering i klasser.
SFO'en på vores skole mener helt klart hver for sig - fordi:
- de a l t i d leger sammen (her ser de så ikke, at de faktisk leger sammen med en kæmpe flok piger - men ser det problematiske i at mine piger ikke leger hver for sig...de er hinandens bedste venner...)
- de jo f a k t i s k fungerer hver for sig (ja, selvfølgelig, det har vi trænet med dem siden de var 1 år, hvor de blev delt hjemme, på tur, til svømning med en twin, og på en million andre måder)
- og fordi vi kan simpelthen ikke kende forskel (kom ind i kampen!!!)
Lærer K har heldigvis et andet blik på pigerne
- det er helt klart tryghedsskabende at have sin med-tvilling i klassen (det har vi hele tiden sagt)
- vores behov for at samle antallet af børn i færrest mulig klasser særligt fordi vi er så udfordret i Storemusens klasse
- at pigerne godt kan finde ud af at være i samme klasse, og de fungerer godt sammen.
Vores overvejelser om sammen eller hver for sig i børnehavetiden kan iøvrigt læses her. og her
Så ja, det går godt - de kan finde ud af rammerne, vi kan finde ud af at have tre skolebørn - nu skal vi bare lige have skolen (læs SFO'en) til at respektere vores beslutning... og ha tiden til at gå indtil efterårsferien, hvor vi med sikkerhed kan sige - ja. pigerne går i samme klasse - for så længe har lærerne til at flytte rundt på børnene for at finde de bedste klasser.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar