torsdag den 28. september 2017

Lidt om at genfinde yoga glæden...

Jeg har været umådelig glad for mit medlemsskab af Yogavivo hen over det sidste efterår og vinter. Jeg har virkelig nydt den pause yogaen gav mig fra min ekstrem fortravlede hverdag. Men med sommeren kom energien, og lysten til yoga faldt tilsvarende - jeg havde med andre ord "kun" et støttemedlemsskab af yogavivo.

Med andre ord - jeg har slet ikke haft yoga ind over mit sommer-liv. Men med travlhedens overtag af min hverdag kunne jeg i allerhøjeste grad mærke jeg manglede noget. Det noget var yogaen. Det var den blide start på travle dage, når jeg prioriterer at stå op kl. 5.40 for at tage 25 min pause for mig selv. Det var meditationerne på vej hjem fra arbejdet. Det var de lidt længere yogatimer om aftenen når kroppen virkelig havde brug for at komme tilbage til "mig" om man så må sige.

De er heldigvis kommet tilbage - jeg hankede op i mig selv den anden aften, og satte yoga på telfonen og fik strukket godt ud og igennem min stive trætte stressede krop. For det er det der var ved at ske igen, at jeg var ved at presse mig selv ud over eller tættere og tættere på den der skide kant, som jeg har været i nærheden af nogle gange. Ikke tæt på kanten, dog må jeg skynde mig at sige, men tilpas tæt på at kriller i kroppen og en masse tanker tog over og kroppen bare blev det hylster, kunne mærkes lidt for tydeligt. En venlig reminder om at tage farten af hverdagen igen.

For der har været knald på:
på arbejde har jeg stort set ikke lavet andet end at skrive ansøgninger. Det betyder at de ting jeg egentlig skulle gøre blev nedprioriteret og ikke ordnet ordentligt. Ikke sundt i længden.
hjemme er vandskaden tæt på at blive ordnet - forstået på den måde at vi på mandag får en beboelsesvogn sat op og håndværkerne kan komme igang. Der har bare været et lille (?) intermezzo med irriterende forsikring som har krydret travl hverdag.

Så der er ting der virkelig har trukket store veksler på overskud og fyldt godt op på flexen igen. Ud over at dyrke yoga og passe på mig selv på den måde øver jeg mig i at være tydelig i at sætte grænser for hvad jeg kan nå på arbejde og prioriterer tid til mig selv om eftermiddagen når børnene leger. Det kan være en kop te og ti min. strik eller noget andet hvor fokus er på langsommelighed.

Jeg afspadserer torsdag og fredag før efterårsferien. så min ferie bliver mange sammenhængende dage. Så jeg er på rette vej - blandt andet takket være min genfundne yoga-glæde...

2 kommentarer:

  1. Det er så dejligt, når man finder en form for motion, der kan hjælpe en med stress og travlhed. Jeg er også vild med yoga og skal snart i gang igen. Kh. Birgitte

    SvarSlet
    Svar
    1. dejligt din yoga starter igen snart! Det er så skønt - jeg nyder det virkelig :) god rest-tirsdag, kh. S.

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...