mandag den 4. september 2017

Lidt om at spilde tiden...

I formiddags kørte jeg famse til toget - jeg havde planlagt en hjemmearbejdsdag oven på arbejdsraseriet i sidste uge..., og da jeg havde et møde inde i byen i eftermiddags tænkte jeg det var meget fint lige at slubre god kaffe og forberede møder, diverse OG blandt meget andet lige  afspadsere lidt mens jeg sad i bilen med famse for at køre den efterhånden halvgamle dame (det må jeg godt skrive når hun selv omtaler sig som jeg er jo ikke hel ung mere - nu er jeg 77 og om tre år bliver jeg firs...) til toget.

Da jeg kørte tilbage til byen ved sundet hørte jeg p 4 formiddag om at spilde tiden. Om at være ude i naturen og spilde tiden der, for grønt er godt for krop og sjæl. Men også om vigtigheden af at spilde tiden i det hele taget og ikke altid være ON-line tjekke Facebook, Insta, eller Snappen imens man sidder på potten for at "slappe af" eller "have tid for sig selv".

Jeg kvittede jo facebook og insta hen over sommeren - men begge dele har fået lidt (halvbevidst) indtog i mit liv igen. Og jeg synes sjældent det bidrager til mere end at jeg (faktisk) spiler min tid, i ordets bogstaveligste forstand. Jeg er blevet meget mere klar over og bevidst om at jeg faktisk gerne følger med i udvalgte IG profiler (ofte et sammenfald af de søde damer jeg har lært at kende gennem blogville) - det giver en ekstra dimension i bloggeriet og historierne. Så der er det et bevidst tilvalg at jeg bruger tiden på at cruise udvalgte profiler.

Men det radiprogrammet også handlede om var at det var vigtigt ikke at gøre noget - ikke at blive bombarderet af indtryk (nyheder, some, mails und so weiter) h e l e tiden. Det fik mig til at tænke - hvornår spilder jeg min tid?! På den der jeg laver ingenting måden. Og her kommer strikkeriet ind i billedet. For når jeg sidder og strikker, er fokus et sted (og lige nu et særligt sted, for jeg er startet på en ny cardigan som den i sommers, som den cardigan der lærte mig lektien om at sige pyt, og tro det eller ej, jeg har igen pillet lidt op hist og pist...) Men det er min form for tidsspilde. Et andet sted er lydbøger, eller bøger i det hele taget. Fokus et sted - og det er irl. og ikke det digitale - for jeg når jeg har knoklet hele dagen med ansøgninger, budgetter, krea-projekt-ideer - så trænger jeg virkelig til bare at spilde tiden: i Natural reality...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...