fredag den 30. juni 2017

Lidt om hvad juni har lært mig...

Juni synger på aller-sidste vers, og jeg er ved at være mere end almindelig ferieklar. Weekenderne er ikke længere lange nok og jeg kommer med hiv og sving gennem hverdagen. Poderne er i en "jeg jamrer mig gennem hverdagen"periode, og det er ikke særlig opbyggende for overskuddet på matriklen. Det er nok en af grundene til der har været meget, meget stille her på bloggis de sidste uger. Ordene er blevet væk for mig.

Alligevel kommer mine tre punkter om juni og om hvad juni har lært mig...

# konferencer er fede - jeg nød virkelig at være faglige-mig og kollega mig i en hel uge, hvor jeg ikke skulle forholde mig til vandskade, madpakker, hente-bringe cirkus og andet "mor relateret". Jeg kom sent i seng mange aftener, fik øller med kollegaer, snakket med alle mulige gode mennesker og set noget af Umeå. Jeg er klar igen næste år #saltlakecity here I come ;)

# travlheden har igen indfundet sig på arbejdet - men på en forunderlig utrolig dejlig konstruktiv sommer måde. Jeg har besluttet mig for at være ligeglad med flex for en stund, og konstaterer blot at der er overskud i lange baner, og det ikke lykkedes mig at bringe den ned her de sidste måneder. Jeg overvejer pt om jeg skal gå op på fuld tid igen. Men leger pt kun med tanken... og læringen er her - ligegladheden har hjulpet mig ud af den her panik-panik tanke om evig stigende flexsaldoer.

# at jeg virkelig snart trænger til at huset kommer tilbage til almindelig standard - som i gå væk vandskade. Det har trukket virkelig hårde veksler på os alle den her skide byggeplads vi bor i - og at jeg virkelig forsøger at se på målet frem for processen - men manner - der er noget at arbejde med her ;)

Juli er lige om hjørnet, og jeg glæder mig. Det er ferietid, og forud venter fire uger med gode planer, og forhåbentlig en kæmpe indbetaling på familie-kontoen.

Juni har været god, lang, og skøn - særlig konferencen har betydet meget for mig :)


2 kommentarer:

  1. Jeg synes altid at tiden på job op til ferie stikker helt af. Vi vil så meget og der er ikke tid til det... Erfaringen siger mig dog, at det hele nok skal gå. God ferie :-) kh. B

    SvarSlet
    Svar
    1. Det gør den også her tiden altså. Heldigvis fik jeg skippet en opgave videre afsted i fredags. Nu mangler der kun Ehrm en hel del andre ting... når det nok alt sammen ☺️ Fredag er der ihvertfald feriestart her så det sætter sin naturlige stopper - god søndag! Kh s.

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...