torsdag den 27. oktober 2016

Lidt om broer og udfordringer...

Jeg er vild med broer - særligt lange broer har altid imponeret mig, både det visuelle ved dem - synes der findes virkelig mange virkelig pæne broer. Hvis jeg skal være ærlig kunne jeg godt bli sådan en der rejser ud i verden og ser på broer...


Storebæltsbroen har en særlig plads i mit hjerte. Jeg har engang været på Sprogø og stå inden under broen. Ligesom jeg også har stået ved siden af og under broen lige ved Isbådsmuseet der hvor broen går i land ved Nyborg...Jeg har holdt i kø på lavbroen, og stået ud af bilen og set ned på vandet... Og næste år - der skal jeg sørme løbe over Storebælt - det blir så godt!!

Om det skyldes de utallige ture til provinsen for 2½ års tid siden - da jeg krydsede Storebælt mellem 3-5 gange om ugen - ved jeg ikke. Men jeg kan ihvertfald se på min IG profil der er utrolig mange billeder fra togvinduet med Storebælt i solskin - i solopgang - i solnedgang - i blæst - i ... find selv på flere. Gerne krydret med en kaffekop og lidt forberedelse "on the side". Bloggen har også holdt for - med både billeder og tanker om turene over bæltet. Det var tider - som jeg på mange måder er utrolig glad for er forbi, og en saga blot. Jeg vil ikke på nogen måde tilbage til det med den lange transporttid nogen sinde... Det har jeg skrevet lidt om her: #pendlerlivmenkuntillåns

Den anden dag delte jeg min begejstring for broen (igen særligt Storebæltsbroen) med mine gode kollegaer. Begejstringen ville ingen ende tage (ok, nok lidt overdrevet...) for de kunne ikke helt følge mit brændende ønske om at stå midt på Storebæltsbroen - på toppen so to speak og kigge ud over vandet. Jeg har tit haft utrolig stor lyst til at stoppe bilen stige ud og bare stå på broen og mærke den. Men lige præcis det - altså at stå midt på Storebæltsbroen og tage billeder ud over - og ned - skal jeg i september 2017. Langtidsplanlægning - I think so much - men hvor om alting er har jeg tilmeldt mig broløbet fra Nyborg til Korsør næste år.21,1 km løb hen over Storebælt. Det blir så godt. (altså hvis det ikke lige var for det netop her ved de sidste par ture naturligvis efter jeg har tilmeldt mig er ved at gå op for mig h v o r meget det egentlig går opad. Og i h v o r lang tid (eller hvor længe - afstand it is) det går opad. Det er sørme længe.... Men til gengæld får jeg lov til at stå på midten af broen og se udsigten, se ned (hvis jeg da tør) og bare stå!!

Jeg glæder mig - og selvom tiden den dag ikke betyder noget (for jeg skal jo stå på toppen af broen og tage billeder) skal det stadig være en god oplevelse (for benene) - så er jeg begyndt at træne - bakkeløb især.

Ps. Jeg har også løbet over Øresund. Det er meget lang tid siden... Men husker det som en ret fin tur :)

2 kommentarer:

  1. Sejt du skal løbe over broen. Hvis du er glad for broet så skulle tage her til Middelfart. Så kan du gå over den gamle Lillebæltsbro på toppen af den:) De har Bridgewalking. Min mor har prøvet det og siger det er amazing:) Ha' en dejlig fredag og også weekend.

    SvarSlet
    Svar
    1. Lidt (!!) forsinket svar - rundstyk... HÅber også jeres weekend har været god!
      Jeg kommer til Middelfart - for jeg skal (!!) prøve det der med at gå over broen. Det må bli næste sommer :)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...