mandag den 3. oktober 2016

I oktober glæder jeg mig til...

Så kom efteråret med regn og vind, nærmest på datoen 1. oktober - skiftede vejret væk fra varme dage med solskin og næsten mulighed for bare tæer i sandaler - og skiftede til koldere, regnvådere, og i det hele taget mere gråt og råt vejr. Men det er egentlig fint med mig, at det nu også dufter af efterår, og det ikke kun er efterår iflg kalenderen.

Oktober kan altid være meget pæn - men når september har vist sig fra sin aller aller bedste side, sætter jeg ikke næsen op efter en tilsvarende oktober. Regn og rusk er fint med mig - der er et eller andet dejligt med det vejr alligevel - det inviterer til mere strik, mere sofatid, og generel hygge synes jeg.

I oktober glæder jeg mig til...
# efterårsferie, om bum, bum lige præcis 9½ arbejdsdage
# en tur til Helsinki med arbejde - Pigerne sys at et land der hedder Finn-land er et sjovt land, og de spørger altid hvad jeg mon skal finde ;)
# strikke Tullers cardigan færdig, samlede faktisk ærmer og krop igår, så det går fremad...
# spise suppe mindst en gang om ugen
# dyrke yoga og meditere så meget som det nu kan lade sig gøre
# nyde huset blir mere og mere færdigt
# gå tidligt i seng
# skrue lidt ned for tempoet på arbejde igen

Min september var god ved mig - jeg har nydt huset og de varme eftermiddage på terrassen, jeg har hygget med børnene - og ikke mindst så har vi fejret fødselsdage en gang en rund en på hotel i Tyskland, en gang en mindre rund en, på campingplads i Sønderjylland. Vi har holdt langsomme weekender - og jeg har virkelig strikket meget - der var ligesom en der har holdt skarpt øje med fremdriften i cardigan'en - og derfor blev høst jakken ikke færdig... - vi har slappet af og er kommet lidt mere på plads. Arbejdet har været hektisk, men også god - og så længe der er den balance klager jeg ikke :) Jeg har været i haven, vi er startet med at svømme og er gået tidligere i seng. Der er stadig lidt potentiale for at komme endnu tidligere i seng, for jeg har umådelig meget lettere ved at komme op til min morgenyoga, når jeg er kommet i seng til ordentlig tid.

Så hvis oktober bare har samme gode positive indhold både på arbejde og hjemme, så kan det kun blive 31 fantastiske dage :)

Og sidste år... der havde jeg de her gode ting at glædes til i oktober. 

2 kommentarer:

  1. Det kan kun blive en dejlig oktober. Der er jo en hel uges efterårsferie i midten. Vi får besøg fra England i oktober så det bliver helt sikkert en fantastisk måned. Ha' en dejlig mandag. Her blæser og regner det men så drikker vi bare lidt mere kaffe og te:o)

    SvarSlet
    Svar
    1. God oktober til jer også - lyder hyggeligt med besøg fra England. Her holder vi fem ferie - bare os fem. Det bliver så godt!
      Det med kaffe er jeg med på - har allerede drukket fire krus, så må hellere holde igen nu, ellers begynder jeg at ryste ;) Ha en skøn mandag også!

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...