torsdag den 11. august 2016

Lidt om svømmeskole

Jeg havde jo helt glemt indlægget om svømmeskolen, som jo også var en sommerferie ting for Storemusen. Så et forsinket sommerferie-indlæg kommer her ;) 

Den første uge i juli havde vi tilmeldt Storemusen til svømmeskole. Konceptet er ret enkelt. Aflever et styk barn i byens sports og idrætscenter ved en halv ni tiden og hent et styk (træt) barn igen mellem tre og halv fire. Mens man så fornøjer sig på arbejde er der så dømt svømmeskole to gange om dagen i tre kvarter ad gangen. Holdinddelt efter niveau. 

Jeg må tilstå jeg havde måske ikke fortrudt men havde ihvertfald mine betænkeligheder ved at hun skulle i vandet to gange om dagen for de sidste gange svømning hvor jeg også var vi vandet sammen med hende gik helt og aldeles i vasken. Så jeg håbede at det gik og ville komme til at gå med den der svømmeskole. 

Men det kørte bare. Hun hyggede sig som en fisk i vandet. Havde en fest med sine gamle klasse kammerater som også var tilmeldt. Det var så fint. Hun  svømmede mærke svømning 750 m men jeg var også træt da jeg kom op ad vandet. Jeg havde ondt i ryggen og i benene. Men jeg ville bare svømme langt mor. Og det må man sige hun gjorde. 

Ud over svømning var der masser af andre aktiviteter, lege og kage hver eftermiddag. Og med kage er alt i vinkel jo! Så lige pludselig har vi en bette tøs der faktisk glæder sig til at svømningen starter igen her om nogle uger. Hun er ikke længere bange for at hendes fødder kan nå bunden (nu sys hun i stedet det er smart for jeg kan jo bare stille mig op mor...) En som virkelig gerne vil i svømmehal (og stranden) Og vise hvad hun har lært. Og det er så dejligt - at hun endelig knækkede svømmekoden takke være nogle virkelig gode og dygtige og tålmodige instruktører :) 


2 kommentarer:

  1. Åh, hvor dejligt. Vores unger har svømning i skolen fra 0 til 4 klasse en gang om ugen. Det er så godt. Vi er tit i svømmehallen og vores børn elsker vand. Mindstemanden var ellers ikke en vandhund før skolestart. Jeg er så glad for vores børn er stærke svømmere. Så dejligt jeres storemus havde en fantastisk oplevelse på svømmeskolen:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er nemlig rigtig dejligt at skuden endelig vendte! Tænk at svømme med skolen, sikke en luksus - og skønt at mindstemanden er blevet glad for svømmeriet, det betyder altså bare så meget!

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...