mandag den 1. august 2016

I august glæder jeg mig til...

Så blev det august - størstedelen af året er omme (øv) sommeren afløses snart af sensommer (yeah - elsker sensommer, elsker de klare - kolde - morgener - og de varme dage.)

I august kommer der sikkert til at ske mange gode ting. Først og fremmest får vi Storemusen hjem igen der nu har været på ferie hos mine forældre lidt over en uge (!!!) hun kommer hjem på onsdag - og jeg glæder mig. August betyder jo også altid hverdagsopstart for alle - og for mit vedkommende - enkelte uger, hvor jeg skal holde tungen lige i munden for kalenderen kom til at bli lidt for fyldt med arbejdsrelaterede ting. For Storemusens vedkommende - rykker hun om syv dage op i 1.c mens Tiller og Tuller jo har fuld gang i ny børnehave opstart (mere herom i et indlæg for sig). Alene ovenstående er jo store ting for hele familien

Så i august vil jeg:
Fortsat falde til - komme på plads og nyde vores nye hus 
Sørge for vi får en god hverdagsopstart blid og rolig, for det trænger vi alle til
Strikke Tillers cardigan færdig, og starte på endnu et strikke projekt...
Holde møde i byen om projekt der endelig lykkedes  at få financiering til YEAH!!!
Nyde weekenderne i haven
Tage i Tivoli med børnene og manden - for det ønskede storemusen sig som "sommerferie aktivitet"
Dyrke morgenyoga og meditere regelmæssigt
Glædes over de små ting i hverdagen - og nyde glæden

Hvordan gik min juli så? Jeg havde jo nogle få udvalgte ting på min juli liste...  - jammen, den gik jo med tre ugers ferie (aaaahhh), hvor vi fik slappet af i tilpas mængder (ok hånden på hjertet, det kunne godt ha været mere... men når man nu liiiige husker at vi faktisk er flyttet - såååe kan man måske ikke forvente det helt store... ) - vi fik sagt farvel til verdens bedste børnehave (heldigvis tog jeg mig sammen og stortudede ikke - takke være en konstant tanke om "jeg vil ikke fremstå som uligevægtig" jf. kommentaren på dette indlæg her... hvor jeg fik strikket, det jeg ville og lidt til, hvor vi fik holdt ferie og opfyldt feriønsker (pånær Storemusens ønske om en tivolitur) - hvor vi kom lidt mere på plads i det nye hus og er ved at vænne os til det nye liv i ny by med hus, have og blomster. 

Yogaen - tjoah, det blev det ikke så meget til jf- det med at få slappet af (eller ikke slappet af) for dagene gik, og den ene tog den anden, men heldigvis er jeg igang igen :)

Så med de ord, kan august bare komme an - jeg er klar!

2 kommentarer:

  1. Du lyder klar! Og så er du jo næsten i mål også!... For mit eget vedkommende føler jeg allerede her på andendagen, at august har lavet et bagholdsangreb på mig. Jeg var åbenbart knapt så klar....

    SvarSlet
    Svar
    1. Hverdagen er en gemen sjuft engang imellem med de der baghåndsangreb. Kender det desværre også...
      Dejligt jeg lyder klar. Efter to dage på arbejde føler jeg mig som en gammel vaskeklud så træt er jeg. Men nyder at være tilbage på job med glade kollegaer en masse sjau og gode grin. Må komme tidligt i seng idag!

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...