tirsdag den 17. juni 2014

Lidt om løst og fast.

Så er der ved at være styr på næste semester-fagene. Jeg mangler et fag og så lige et til, men skal lige holde møde om det ene og det andet (fag) om en uge og så er den forhåbentlig også i kassen :) det håber jeg. Men inden da skal jeg lige:

Være censor på et afsluttende eksamensprojekt i Aarhus. Og så i samme omgang besøge min bror, hans kone og mine to nevøer og sove der og tage toget hjem fredag. Egentlig havde jeg to eksamener men den ene studerende valgte så ikke at aflevere - så nu tager jeg fra den idylleriske forstad til Aarhus for en eksamen. Men Hey jeg får stadig løn, kørselspenge og en togtur ud af det :) 

Tirsdag - i næste uge that is - har jeg så æren af at afslutte en af mine egne studerende til og føre ham op til sin afsluttende eksamen. Det glæder jeg mig til. At afslutte nogle af mine første studerende i provinsen er stort!! 

Og så har jeg haft en lang og rætti rætti god snak med PrebenLouise om alt muligt løst og fast og blandt andet om det fag vi havde i fællesskab - og lad mig sige det sådan: PrebenLouise sagde nogle virkelig virkelig gode ting til mig , så jeg blev helt rørt! Tænk at det skete - hvor vildt er det lige?!? (Jeg linker til nogle indlæg om PrebenLouise fra computeren senere...) 

Og så til sidst... Så er jeg virkelig på vej i den helt rigtige retning. Jeg er glad - jeg har overskud og kan mærke mig selv igen (lidt mere end sidst) og det gør mig endnu mere glad. Og på den måde bliver det en positiv skrue :) Jeg er begyndt at kunne mærke glæden i mig og mærke (igen) hvordan den føles i min krop. Jeg er blevet rigtig dygtig til at meditere og få styr på og samle mig selv i nuet. Jeg lægger mærke til alle de gode ting der sker og det glæder mig! Jeg ved jeg er på rette vej men samtidig ved jeg også der er lang vej igen og jeg stadig befinder mig ved den skillevej jeg skrev om sidst - så jeg ikke lader mine gamle vaner styre mit liv igen, men det er de nye tanker og vaner der bliver de styrende i mit liv. Men jeg ved jeg kan og jeg ved jeg vil! 

Så - det var vidst nok om løst og fast i denne omgang - nu vil æ gå i seng... For jeg trænger, trænger til at sove otte timer i streg - det gør mig nemlig godt!! Godnat derude :) 


2 kommentarer:

  1. Fedt at du er ved at komme ud 'på den anden side', det skinner igennem i dit indlæg. Kh Dorte

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have, det er nemlig rigtig godt, og det føles endnu bedre. God weekend! Kh Sandra

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...