fredag den 20. juni 2014

På tur til Aaaaaaaarhus, eggå

Jeg har været på tur, med arbejde eller for at arbejde - inkl et hyggeligt besøg med overnatning hos min bror og hans dejlige familie. 

Jeg havde for nogle uger siden sagt ja til en lille overkommelig censor opgave i Aarhus. det var samtidig min første gang som ekstern censor på et afsluttende eksamensprojekt. Meget fint, spændende og sjovt, så det er sikkert ikke sidste gang jeg takker ja til et tilbud om at være censor. Det er enormt givende - fagligt og også for mit vedkommende en personlig succes og et vigtigt skridt på vejen til at blive mere rask - og vise mig selv at jeg kan fokusere og belaste mig selv med både tur frem og arbejde i toget, læse en opgave og give karakter, være enig med eksaminator om opgavens niveau og mangler men også i særdeleshed at være enig om at eksaminanden klarede alle spørgsmål rigtig flot :) så alt ialt en win win situation. 

At turen så samtidig også indebar et lille besøg hos min bror og hans familie var jo kun et endnu større plus. Mens fætter E ikke helt vidste hvordan han skulle håndtere at faster lige pludselig stod der midt i børnehaven, viste bette fætter B sin umiddelbare begejstring ved et kæmpe smil og en skøn krammer. Kan man ønske sig mere .? Nej vel, der smeltede fasters hjerte, og jeg blev helt rørt! Eftermiddagen gik med at lege LEGO med fætter E og lege med dyr med fætter B. Så hyggeligt at gå lidt til hånde og samtidig ha lidt kvali tid med mine to dejlige nevøer uden at skulle tage sig af sine egne børn samtidig med. For de var i gode hænder hjemme hos barnepigen T og min dejlige mand, og når man så får at vide at alt er vinkel hjemme og pigerne og far har haft en dejlig eftermiddag og aften (og mindre god nat - en anden historie i et andet indlæg) så kan man jo kun nyde brormands hjemmelavede sindssygt gode vanilleis og portvin. Fik jeg sagt jeg og vi hyggede virkelig meget?! 

Nu sidder jeg så i toget på vej hjem, og har arbejdet lidt, slappet af og glæder mig til at hente mine tre trutter lidt senere idag. Så skal vi holde den sidste weekend inden vi går  en velfortjent sommerferie alle fem! God weekend derude :) 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...