lørdag den 4. januar 2014

Vores nytår 2013/14

Blev i år (eller hedder det sidste år???) altså jeg mener det sidste nytår mellem 2013 og 14 ing, skulle nogen være i tvivl...fejret i det jyske.

Nårgh men vi drog ud i det ganske danske land for at besøge onkel M, tante R og fætrene E og B i nærheden af Ååårhus, ægå. Det var så inden nytår... vi ses altid i dagene efter jul - min bror og jeg, for det er hyggeligt...  Vi tænkte - lad os køre over middag for der plejer pigerne at sove (i bilen - for de sover ikke rigtig længere til middag hjemme...).
Men altså denne tanke kunne vi godt droppe helt, ingen sovende børn i bilen på turen fra Idyllerisk forstadsby til afkørsel nord for Tilst... Men ingen sure børn heller (ud over lidt napperi inden vi overhovedet kom på motorvejen... så vi nåede liiiige at tænke tanken, det her kan godt blive en lang tur...) men ellers gik turen fint :) vi sov hos min bror nogle dage (nætter) og spiste lækker mad, masser af hjemmelavet is,endnu mere mad og god vin. #ummenum med andre ord: vi hyggede. Børnene legede også stort set uden konflikter og storemusen forelskede sig op over begge ører i sin lille fætter B der netop er blevet et år. Forelskelsen blev gengældt og de to havde nogle dejlige timer sammen. :) Fra Midtjylland kørte vi videre til Sønderjylland hvor vi besøgte mine forældre og hvor vi også holdt nytår sammen. 

Vi havde nogle skønne dage og kom meget stille og roligt ind i det nyt år. Lækker mad, lidt fjernsyn, lidt snak og for første gang i bum bum 5 år sov vi ikke ind i det nye år (ja, sådan nogen er vi nemlig - semi-kedelige hvad nytår angår...) jeg orker bare ikke at være træt forældrer med børn der vågner tidligt osv. så jeg tænker, næste år sover jeg nok ind i det nye år igen, for bare at holde sig vågen for at skåle og gå i seng bagefter er på en måde også fjollet...

Nå men ellers havde vi nogle dejlige dage hos mine forældre - pigerne nød den ekstra opmærksomhed, vi nød at sidde længe ved morgenbordet og snakke :) jeg nød nogle løbeture i provinsen, med andre ord - vi nød det hele, feriekonceptet holder maks for vores familie!! vi drog hjem den 2.1. om aftenen, for manden skulle lige på arbejde igår. Jeg blev hjemme med pigerne, for skolen har helt og aldeles lukket indtil den 6/1. Og så synes jeg det er fjollet at sende pigerne afsted i børner og vugger mens jeg går hjemme...[jeg kunne såmænd godt have arbejdet lidt på ph.d.'en eller forberedt noget undervisning og fagbeskrivelser til næste semester, men synes lissom ferie er bedre]

Så nu lige om snart venter hverdagen med sin ubarmhjertelige hårdhed på os. Mandag har jeg to timers undervisning og så kører den ellers med vejledning, eksamen, undervisningsforberedelse til næste semester, møder og andet undervisningshalløj - og indimellem skulle der meget gerne blive lidt tid til at skrive videre på min ph.d. som jeg SKAL ha skrevet færdig her hen over foråret!! Indtil mandag havde jeg tænkt mig at nyde den sidste dag sammen i morgen, og 'glemme' min tur til provinsen indtil i morgen aften...bum.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...