fredag den 31. januar 2014

Farvel Januar

... du har været:

hektisk fordi jeg synes vores juleferie, der jo varede 2 uger synes langt væk. Vores hverdagsstart kommer altid bag på os - det kommer bag på os, hvor meget gang der er i hverdagen, når vi har haft to ugers ferie, hvor jeg til tider glemte hvilken ugedag det var.

fyldt med eksamener - need I to say more?! Jeg føler det som om jeg ikke har lavet andet end at læse eksamensprojekter, rette dem, finde på kloge spørgsmål og udvikle mig som eksaminator (så lidt godt har det da været). Jeg har også fundet ud af hvordan jeg ikke vil have min censor er - tak PrebenLouise, og hvor presset hele det her eksamensgejl har været for mig...

blæsende - snefyldt - og blæsende. Jeg synes januar er blæst væk. I ordets bogstaveligste forstand. Der har jo blæst med en stiv kuling [mindst] hver dag. Det har udfordret mine benmuskler - for damn det er hårdt at cykle på det grønne lyn (eller skulle jeg kalde cyklen den grønne snegl?!?) i stiv kuling modvind, mens cyklen er læsset med tre børn!! Det har ikke ligefrem lettet på cykleriet at der har ligget enorme mængder sne, alle vegne (ok, jeg overdriver lidt) men min holdning til sne er set i den grønne snegls perspektiv 'intet andet end bøvl'...

meget lidt solrig. BUM. Ikke så meget pjat. Der har været for lidt sol! Send mere solskinstimer i februar tak - jeg trænger!!

Så farvel du uendelig lange mørke vintermåned, du vil ikke blive savnet - ligesom sidste år, dog af andre årsager...og velkommen februar, der er fyldt med gode besøg, Storemusens fødselsdag er lige om hjørnet, flere dejlige besøg, vinterferie, besøg af yndlings Opa, og (nårgh ja) en del undervisning, men som for første gang vil være en gentagelse af hvad jeg underviste i sidste år... Hey jeg har kun ét helt nyt fag nu her, hvor skønt er det lige?!? Samtidig vil jeg fortsætte min egen udfordring med at sænke mit eget ambitionsniveau - for at komme den flade ballon til livs.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...