onsdag den 15. januar 2014

Jaj er en barlig jøve

whhuuuaaaah!!!!

Jeg puttede Tiller og Tuller igår, og det gik sådan nogenlunde - skal jeg selv sige det. Jeg har været ret udfordret af de to damer, når jeg skulle putte dem - og manden kan gøre det meget mere effektivt, uden alt for meget slinger i valsen - pigerne sover hurtigere når det er ham der putter sammenlignet med min putning.

En af grundene skyldes nok, at han er meget mere kontant end jeg, og derfor har pigerne noget sværere ved at respektere et 'læg dig ned' når jeg siger det - sammenlignet med når far siger 'læg dig ned'... Så manden har delt ud af sine tricks løbende. En af dem testede jeg igår.

Jeg havde puttet de to damer og sad og vogtede at ting ikke går op i sjov og ballade* de lå stille i deres senge - men på en eller anden måde fik de byttet rundt på deres sutteklude, og så startede de med sjov og ballade alligevel. Lige pludselig starter Tuller - jaj er en barlig jøøve - whhuaaaa! og Tiller griner. Tuller siger promte igen - jaj er en barlig jøøve - whuaaaa!! grin igen - og sådan fortsatte de et stykke tid. Jeg fik ikke lige stoppet det - for jeg nød altså børnelatteren i mørket må jeg indrømme. Måske er det derfor pigerne ikke altid helt sover med det samme - jeg har nok en lidt længere snor mht. ballademageri... Men så gik det over i hop i seng - pjat og sjov [nok mest for dem, ik så meget for mig] - men så kunne jeg prøve en af mandens tricks - afled ballademageren...: 'shhh, prøv at lyt hvad far siger til Storemusen, hør - vi kan høre han læser....' bum. bum, og hvad skete der så?! Tadaaa: De faldt faktisk til ro, lagde sig stille ned, og lyttede til hvad først far, og senere Storemusen sagde - og vupti, den barlige jøøve faldt i søvn og inden der var gået 10 minutter sov de begge trygt og godt, og jeg kunne komme videre i aftenens program: smøre madpakke, snakke med manden om ny familiewagon'**, og hygge :) Så mandens tricks er ikke så tossede endda. Jeg tror jeg skal se om jeg ikke kan blive mester i afledning, når der er optræk til ballade - for der har jeg virkelig potentiale til forbedring...

* Udover 'vogte' er det også rigtig vigtig for tiller at en af os er hos hende når hun falder i søvn, for 'mig bande [bange]' 'der dommer en hund og biider [spiser] mig' er ting hun har sagt og været rætti, rætti ked af det hvis vi bare har gjort antræk til at gå ud af værelset. Så lige nu sidder vi og vogter, og skaber tryghed til man kan falde i søvn...

** Bil ing,?! Vi skal ha skiftet Berlingo'en ud med noget større, og mere sikkert - så Grand Scenic blir nok vores næste bil - bilen til den store familie ;)

2 kommentarer:

  1. Nåh, hvor lyder de søde, til trods for ballademageri :-) Og det er sjovt det der med noget, der kommer og bider/spiser de små - den kører Varanen også for fuld skrue herhjemme. Det er dog mest om dagen, og ikke noget, han som sådan virker bange for - han konstaterer det bare.

    Spændende med ny bil. Eller - ikke sådan spændende-spændende, hvis du har det ligesom mig med biler, men det er en stor beslutning og en, der kræver en masse research. Eller er det bare hjemme hos os?! ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. De er også meget søde - og bliver det mere og mere - det har de nok altid været, men jeg synes vi får mere og mere overskud efter vores arbejdsraseri de første par år med de tre trutter, så vi faktisk kan nyde dem :)
      Her er det hunnn' der dommer og bidder, dondedinne (krokodille) i badekar der dommer og bidder, og fornylig også barli' jøøwe - og det er ikke fordi vi introducerer dem for farlige dyr...

      Det er primært manden der researcher (meget grundigt) bil - jeg ser med fra sidelinjen. Men Berlingo er ved at få små særheder, så vi skal af med den snart. Så nu tager han ud og prøvekører GrandScenic (kæmpe bil btw) i weekenden, så må vi se hvornår vi siger 'på beløbet, tak'...

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...