tirsdag den 14. januar 2014

En varm hånd om natten (del II)

Efter jeg natten til mandag sov i min egen seng, med det der føltes som en milliard afbrydelser, og en tilsvarende træt (men snefyldt - og med glade børn) mandag - valgte jeg i  går aftes at sove på en madrads i børneværelset [igen]. Og det var en rigtig god beslutning - jeg tror jeg var vågen to gange, men ved jeg har været vågen én gang. Jeg er nemlig ikke helt sikker på om jeg har været vågen den anden gang - jeg kan ikke huske om Storemusen faktisk bad om vand... anden gang havde hun drømt en ond drøm, som hun lige havde behov for en krammer for at komme ud af. Jeg har besluttet at tænke, det er en fase [at jeg sover i børneværelset], for jeg trænger til mere sammenhængende søvn, for at kunne fungere - og den mest sammenhængende søvn får jeg pt når jeg sover i børneværelset...

Så kan man måske spørge sig - jamen står faren da ikke op om natten... Det gør han for det meste ikke, af den simple grund, at om natten er det kun mor der dur - ihvertfald for de to småt trutter. Og nej, det er ikke holdbart, men jeg er rimelig ligeglad, den kamp tager vi ikke nu, for kampen ville betyde flere vågne og skrigende børn - for det er med skrig og skrål 'man' fortæller at far [åbenbart] ikke dur om natten [jeg ved ikke hvorfor..].  Så jeg står op. Så'n er det lige nu. Men i nat sov jeg så igennem [næsten] og sidder nu forholdsvis veludhvilet i toget til provinsen.

Mandag var årets (eller rettere vinterens) første snevejrsdag. Så eftermiddagen blev brugt ude, for at lege med sneen sammen med rækkehus vennerne. Samtidig kom manden også hjem så sent, at jeg netop ikke kunne nå at komme ud at svømme med Tuller. Så svømme aftenen blev byttet med fælles aftensmad, et skrigende barn på gulv, og hygge. Det er heller ikke et dårligt byt, hvis man er så død træt som jeg var igår, så jeg nærmest dinglede. Så aftenen sluttede tidligt for mit vedkommende, for at indhente noget af den sidste nats manglende søvn - så nu sidder jeg som sagt forholdsvis frisk i toget og vil give mig til at rette min artikel #2 til den der ph.d. jeg stadig skriver på i det mere eller mindre skjulte... God tirsdag - må den blive lige tilpas fyldt med kaffe, hygge og arbejde :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...