onsdag den 31. maj 2017

Lidt om hvad maj har lært mig...

Så suger jeg den allersidste kraft ud af maj - en maj der har været dejlig og som første måned i det her år er gået langsomt... Januar, februar, marts og april er pisket afsted, med mig i hælene, småluntende, nogen gange løbende, ret så forpustet for at få enderne til at nå. Sådan blev maj (heldigvis) ikke. Og det her tempo passer mig helt og aldeles godt. For jeg kunne ikke mere, og ville ikke mere leve det her arbejdsliv. Jeg har stadig haft travlt, i maj - men på en måde som var mere overkommelig.

Så maj har lært mig

at min arbejdstid som er 32 timer ikke er til diskussion, for når jeg faktisk arbejder den tid jeg skal, så trives jeg. Meget. Og det gør, at måneden løber langsommere, faktisk går langsommere - og det er virkelig sundt for sjælen.

at tid er vigtig - tid med børn, tid med manden, og tid med mig selv... det er noget jeg fortsat vil prioritere. Jeg elsker at have tid, tid til at bestemme hvad jeg vil og har lyst til - for når den del af min hverdag - det med tiden til den (hverdagen that is) - er på plads hviler jeg mere i mig selv, og alle ved jo når mor er glad er alle glade :)

at jeg (stadig) har de allerbedste kollegaer - som jeg elsker at bruge tid sammen med. Både i projekter, til møder, og på ture - fx Naturmødet i Hirtshals hvor vi boede i et sommerhus. Og nogle af dem (langt de fleste faktisk) - elsker jeg at bruge tid sammen med. Tænk hvor heldigt det lige er, når jeg nu bruger det meste af min arbejdstid sammen med de her mennesker :)

Så alt i alt har maj lært mig noget om at være taknemmelig, at passe på mig selv og prioritere tiden - tiden til at gøre det jeg har lyst til og tid til at have en hverdag der balancerer.

Så juni, kan egentlig bare komme an :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...