onsdag den 8. marts 2017

Lidt om manden min, og hvorfor jeg elsker ham...

I fredags skrev jeg et surt, frusteret indlæg om vores vandskade - du kan læse det her. Tak til jeres søde, og forstående kommentarer - de betyder så meget for mig :)

Weekenden gik jo så med at vi (ehrm manden) fik fintunet systemet så vi ikke skulle tømme den bette madkasse under dryppsene hvert 20'ende minut. Lørdag tog Tiller og Tuller til fødselsdag,  mens Storemusen og jeg tog i svømmehallen, for lørdag er jo svømmedag - med andre ord, manden havde tid (og ikke minst ro) til at tænke kreative løsningsorienterede tanker.


Mandens løsning #1 lille gul sikkerhedsbakke og større bakke til tage drypsene.

Så da vi kom hjem havde han indstalleret et dryp-system (løsning #1) med ny bakke der kunne rumme to liter i stedet for 40 ml. Se det var noget der battede, for bakken skulle jo lige pludselig ikke tømmes mere hvert 20 min. men nu kun en gang i timen :)

Og siden er der sket endnu mere - for i lørdags sagde manden - jeg har brug for en pumpe, en der kan køre og tømme bakken for os. Sådan en har vi siden hen lånt, en lille fin pumpe, som nu siden igår aftes er hanket op til en timer, og en spand, så vand fra bakke nu bliver pumpet op i spand, så vi uden at skulle tænke på skide drypperi (og tømme en drypbakke) kan have en morgen/eftermiddag/aften med vand i huset.
Løsning #2 nu med pumpe, som er tilsluttet timer, som kører 20 min, og er stille 40 min, pumpen kan ikke ses men den pumper vandet op i den hvide spand. Og DET er noget der virkelig gør at man ser hvor meget det egentlig drypper!!

Jeg er så taknemmelig - og glad - sikke en krea mand jeg har :)

Igår da manden netop har indstalleret pumpe, han spiller skak med Storemusen, mens han også fintuner timer indstillingen.


Jeg er nu lige pludselig fuldstændig ligeglad med hvornår tømrer kommer for at skære resten af køkkenet op. Jeg er ligeglad med hvornår vvs'er kommer og fixer rør. For jeg har mandens løsning. Og den er vidunderlig, ligesom min mand er det :)

4 kommentarer:

  1. Åh, hvor en fantastisk mand du har:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg sys os' han er ret dejlig :)

      Slet
  2. Hurra for kreativ mand :-) kh. Birgitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg sætter også virkelig pris på den kreativitet han har i sig :) kh. S

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...