torsdag den 7. januar 2016

I Januar vil jeg...

Her 7 dage inde i januar er det vidst på høje tid at jeg lige får forfattet en januarliste og samtidig også gør status på december listen.

Januar er jo en måned som synes uendelig lang - og mørk - og for tiden også kold. Jeg har sådan set ikke så meget i mod det kolde - undtagen når jeg sidder på kontoret og arbejder for her trækker. Jeg hader træk - som i h a d e r !! Træk er kold, klam og går gennem marv og ben - og resultatet er ofte at jeg når en arbejdsdag er gået fryser så meget, at jeg ikke kan få varmen selvom jeg har jakke på i turen hjem fra arbejde i en bil hvor der er skruet op for varmen for fulde gardiner, og jeg endda sidder med sædevarme!

Nå sidespring - i januar vil jeg.
være god ved mig selv, og....
# mødes med gode venner
# løbe og måske komme ind i en transport-hjem-fra-arbejde-rutine
# strikke projekt egostrik færdig og starte et nyt projekt til trutterne
# nyde weekenderne med familien
# fejre mandens fødselsdag
# holde spise-legegruppe for den meget forventningsfulde storemus
# gå tidliger(e) i seng


Min december var rætti, rætti god - og listen var jo ikke så lang og uoverskuelig, men tilgengæld overkommelig.

Jeg fik kombineret solskinstimerne med træning og fik løbet næsten alle mine kilometer i dagslys - og nogle af dem endda i solskin (i arbejdstiden, altså på den der jeg tjekker lige ud måden, for solen skinner og jeg løber en tur måde). Det gjorde så jo også at jeg fik nydt den nyvundne frihed - til fulde. Jeg nød (og nyder stadig) at jeg ikke skal arbejde helt så meget som tidligere - og det er sørme mere end almindeligt fantastisk!
December betyder jo altid nissehygge hjemme hos os - så der blev nisset, vi fik fx lyserød nisse-julemælk, pigerne fik lidt gaver, lidt slik og nissen fjollede. Så hver morgen var det fast tradition, liiige at se om nissen havde været ude af sin hule i nattens løb.
Jeg fik mediteret og yoga'et sådan nogenlunde - jeg har fat i en god praksis, og er meget mere bevidst om hvor dejligt det at meditere er for mig. Jeg kunne godt ønske mig jeg gjorde det lidt mere, men niveauet for nu er egentlig ok!
Strikkeriet gik også fino-bino - jeg kom ikke igang med høstjakken - men strikker i stedet nu endnu en "nem raglansweater" - en slags restestrik, men også i den grad strik hvor jeg kan slå hjernen fra og bare strikke runde efter runde :)

Så hvis januar bare bliver lige så god som december, så er det ik helt tosset :)

2 kommentarer:

  1. Åh, gå tidligere i seng er altid min største hurdel; kl. bliver stortset aaaltid minimum 2.

    - Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er også virkelig udfordret på det punkt. Jeg elsker de stille aftener og har altid gjort det - der kan bare ikke rigtig kombineres m arbejdsliv og familieliv :) ik for mig ihvertfald. Men lange aftener er virkelig hyggelige :)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...