torsdag den 18. december 2014

Julestemning ala Storemusen

Vi tæller dage til juleaften (og ikke til jul som jeg fejlagtigt kom til at sige til storemusen i morges) og nu er der kun 6 dage tilbage. Vi tæller også dage til vi holder ferie. Der er to dage tilbage. Inden i morgen eftermiddag skal jeg have sendt min artikel til sprogvask og gjort alle mulige (og til dels umulige) dokumenter klar til når jeg skal sende selvsamme artikel ind til tidsskriftet... Og tro mig der er mange ting man skal huske og gøre når en artikel skal reviewes og den der læser ikke må vide hvem der ha skrevet den... Anywho - det skal jeg nok nå.

Det indlægget egentlig skulle handle om var jo storemusens julestemning som mest kommer til udtryk når hun storsyngende cykler hjem fra børneren. Hun syngere julemanden på Mallorca, rundt om træet er der gaver og på loftet sidder Nissen. Og mange andre julesange. Så har du set et grønt lyn med en julesangssyngende bette tøs på cyklen ved sin side så er det altså os :) det er virkelig hyggeligt og sjovt. Julestemning lyser ud af hendes øjne når hun fortæller om børnehavens nisse - som i går slukkede lyset i H E L E børnehaven. På en gang! Det synes leder A.D. Måske ikke var helt toppen. For det nissen ik havde tænkt på var at computeren også gik ned - fortalte yndlingspædagogen R mig da jeg hentede igår... Hjemme hører vi julemusik, synger og hører julehistorier, snakker om Nissen og ommøblerer omkring nissedøren (mest tuller og tiller). 

Tiller gør grøden klar hos Nissen

Alt sammen ting der bidrager til at øge julestemningen. Så jeg tæller egentlig også ned til jul. Mandag skal vi hente farmor som vi igen i år fejrer jul med hjemme hos os. Mandg holder pigerne og jeg fri. Bare fordi og fordi vi kan og har lyst og det snart er jul. 

Så lige så stille og roligt indfinder julestemningen sig herhjemme. Og det passer mig fint for der er kun to dage til vi har ferie :) god torsdag derude. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...