mandag den 10. marts 2014

Første forårsweekend afholdt med succes...

Hva'ba' så blev det ds forår for fulde gardiner, hva? Det kan man jo ikke andet end at blive glad i låget af :)

Vi havde den skønneste weekend alle mand, damer og børn. Vi havde ingen planer - undtagen at have besøg af ynglingsonklen Tåwbias fra fredag til lørdag. Så der var rig mulighed for at komme ud i vejret i løbet af weekenden. Og det var vi også... Vi fik ydermere smagt den første forårsis (det gjorde 4/5 dele af familien ihvertfald - mere herom senere...)

Fredag havde vi afsat storemusen til veninden E. der gerne ville ha' skønherligheden med hjem efter børneren. Så det fik hun. Det gav så mulighed for at tage med tåwed ind til Lyngby sammen med de to små trutter, for at købe forårssko. For det slog mig lige pludselig, at det [foråret, ing] er på vej, så jeg må hellere få styr på ekviperingen. Så to ud af tre par forårsko blev købt i fredags. Jeg kan så varmt anbefale SundeSko i Lyngby. Helt igennem fantastisk butik (og nej, jeg får ikke noget for at skrive det her - men jeg er rimelig hys med mine børns sko. Så den butik er lige noget for dem der er lissom mig på det punkt... - jeg har absolut ingen respekt for selvbestaltede eksperter inden for børnesko - så derfor tager jeg glædeligt med tåwed ind og køber sko i andre forstadsbyer...) Nåmmen, fredag gik så med skoprøvning og skokøbning, og så var der ellers dømt weekend med nye sko.

Lørdag - er jo normalt svømmedag - men det var aflyst, og det gav så jo masser af tid til udeleg, ture på legepladsen og andet godt når nu solen var så gavmild og skinnede på os som om den aldrig havde gjort andet. Lørdag formiddag ordnede jeg et eller andet som jeg ikke kan huske, men jeg havde ihvertfald ikke børnene med ude, for det havde manden - sammen med Tåwbias. Søndag morgen blev vi enige om at en ny [brugt] løbecykel til Tiller nok var på sin plads fordi den vi oprindelig havde købt til hende var røv ringe... Så da vi fandt en 'First Bike' brugt på Dba [næsten magen til Tullers], og samtidig også til en fin pris slog vi til. Så vi pakkede bilen med børn, løbecykler mm. og kørte til Hillerød hvor vi købte cyklen til en virkelig glad lille Tiller.

Resten af søndag-eftermiddag brugte vi på at køre/gå en tur med de tre piger og fik også en is på vejen - nogen af os. For Storemusens is var ikke i en vaffel, men i bæger - og ve - det skulle den a.b.s.o.l.u.t. ikke have været*- jeg skriver lige igen absolut, som i slet ikke, som i virkelig, s.l.e.t. ikke. For hun blev sur. Virkelig sur, i meget lang tid, så sur, at vi efter utallige forsøg i at få hende til at spise sin is i bæger endte med at smide den ud, hvilket så også udløste et raserianfald uden lige - men det vil jeg skrive om i et andet indlæg - for det fortjener hele den situation faktisk. Så stay tuned - raseri-indlæg-om-is-i-bæger-og-ikke-i-vaffel comming up. [sikke en cliff-hanger- hva?!]

God solskinsmandag derude :)

*så hvis du så en familie på fem, inkl. en storskrigende-grædende 5-årig var det os :-/

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...