mandag den 3. marts 2014

Vermox

Det hele startede med en sms fra institutionen i torsdags i sidste uge - indholdet kommer jeg tilbage til... I får først et uddrag fra en telefonsamtale igår:

God dag, det er manden - Jeg ringer fordi den ene af mine døtre har fået børneorm
Ok - jamen så skal I jo alle i behandling, hvor mange er I i husstanden?
Vi er fem, men jeg vil lige sige, vi er nede hos bedsteforældrene, skal de også i behandling?
[stilhed - jeg tror vagtlægen smiler - hun svarer ihvertfald fornøjet] Jamen det skal de jo så.
Ok.
Kan du lige give mig cpr.nummeret fra øhm, den ældre generation [kan mærke lægen stadig synes det er lidt morsomt]
Ver'sgo
Tak, dvs. I skal have tre pakker og den ældre generation kan nøjes med en pakke...jamen så kan I hente Vermox på Svaneapoteket her mellem 10 og 12.
Tak

Sådan cirka forløb samtalen med vagtlægen i går formiddags efter jeg havde skiftet Tullers ble og havde opdaget noget der umiskendeligt lignede en børneorm. Jeg ved jeg næsten aldrig bander på bloggen men fy for s*** hvor er så'n nogen bare klamme!!

Nå men det betyder jo så at vi i går har indtaget den første af i alt tre piller i vores nye husstands ormekur (husstanden, der jo som I jo nok kan regne ud også indbefatter to styks bedsteforældre, eftersom vi har tilbragt weekenden i det sønderjyske). Det betyder så samtidig også, at der nu kører den anden maskine sengetøj, den første maskine er allerede i tumbleren, og en maskine mere er på vej. Og ja, den bliver også tumblet - for i ormekurens anledning, ser jeg idag stort på strømregning og tumbler alt sengetøj... For ellers står vores tumbler nemlig bare og pynter i badeværelset, og bliver brugt til opbevaring af diverse....[og så er det ik' engang løwn] Og så regner jeg også med at der kommer en maskine mere med alle tøjdyrene, der jo også ligger i sengen, og i et stykke tid har trængt til en vask... Så den får de så nu. Længe leve sms'en med indholdet 'Der er børneorm i institutionen' - jeg elsker den slags beskeder... God mandag derude!

3 kommentarer:

  1. Been there og helt sikkert en af de steder man ikke føler man er blevet en erfaring rigere :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi har også været der før - og som du siger - den erfaring kunne vi godt leve uden, men nu kører tredje vaskemaskine, og anden runde tørretumbler, så vi er der snart - SÅ er det jo dejligt at vide at vi om 14 dage gen-vasker alt :)

      Slet
  2. Jag har beställt Vermox många gånger här utan krävs recept http://scandinavianrxbestbuy.com

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...