tirsdag den 25. marts 2014

Min Dinnæ'

Eller - hvordan Tiller og tuller viser omsorg for hinanden. 

Jeg føler mig heldig over at Tiller og Tuller er landet lige netop i vores familie. Det har været et arbejdsraseri uden lige (og det er det stadig af og til). Men de gode øjeblikke opvejer helt klart alt arbejdet.... 
Som for eksempel den anden dag hvor jeg var ved at gøre Tiller og tuller klar til natten - jeg står og pusler Tuller og Tiller kommer og vil have taburetten hen til puslebordet. Det får hun og hun står ved siden af Tuller og kigger med. 
Da jeg skal til at gøre Tullers tandbørste klar siger Tiller 'ma døre dee'? Jeg siger først nej (primært fordi jeg tænker at Tiller's motorik måske ikke helt er til at børste tænder på sin søster...). men så bestemmer Tuller at det må søster lagkage altså godt. Så der børstes tænder, forsigtigt så alle mine betænkeligheder blir gjort til skamme. Tiller aer sin søster blidt på kinden og siger. Såååå dinnæ. Længe og igen og igen og med et meget omsorgsfuldt og ømt blik i øjnene). 

Det virkelig utroligt hvor søde de er mod hinanden (langt hen ad vejen) - og hvilken omsorg de drager for hinanden: 
Hold i hånd når vi går
Lægge ved siden af hinanden og putte
Dele
Give og bringe ting
Og meget mere - 
Det er fantastisk at se, og være en del af og opleve deres omsorg for hinanden - så jeg føler mig heldig, meget endda. 




Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...