lørdag den 28. december 2013

Farvel 2013 du har været fantastisk :)

Når enden er gid er alting godt er det ikke det man plejer at sige?! Men hvad er der egentlig sket de sidste tolv måneder og hvad husker jeg?! 

I januar døjede vi med sygdom - det gjorde vi jo hele vinteren men vi var i den grad underdrejet med skoldkopper opkast feber osv at vi sammenlagt var 12 dage på arbejde. 

I februar fortsatte vi sygdomsstilen, sidste dame med skoldkopper var Storemusen, og jeg var ledig igen... Jeg brugte tiden på at skrive ansøgninger og fedte rundt med min PhD som jeg dengang var svært træt af. 

I marts åbnede en ny dør sig - men inden da slåssede vi med vinter op over begge ører indtil påske faktisk... Midt i marts var jeg blevet inviteret til provinsen hvor jeg var til samtale og jeg landede mit timelærer job. Det blev starten på #nytliv der startede i begyndelsen af april.  

I april testede jeg konceptet #pendlerliv og forberedte mig på undervisning og det nye liv der vat i vente. Men april var også påskeferie, fødselsdag i Tyskland hos min bedstefar hvor tiller og tuller blev fejret. Det var super fedt at takke nej til dagpenge og melde sig ud af cirkus Jobcenter der på intet tidspunkt gjorde noget godt for mig (mentalt). 

I maj kom foråret for alvor og jeg havde fuld knald på at levere undervisning og forberede mig i lange baner. Jeg blev klar over jeg havde fundet min hylde og jeg blev gladere og gladere. På trods af lange dage meget rejsetid osv. 

Min juni gik med mere arbejde og en fastansættelse til bloggeren her. Det var virkelig virkelig dejligt. Jeg kan ikke rigti huske hvad vi brugte vores juni på men bloggen fortæller mig at vi virkelig havde dejlige weekender masser af familietid og så startede vores ferie :) 

I juli havde jeg fri tre uger sammen med familien og bagefter en uge selv hvor e fik rykket en del på min PhD som jo stadi venter på at blive skrevet lidt mere færdig. Vejret var fantastisk i ferien og vi mød for første gang alle tre ugers ferie med vores skønne skønne børn. Det var en meget stor milepæl!! 

I august startede hverdagen igen - plus yderligere en fast stilling til husstanden :) der var forholdsvis få ture til provinsen - men fra midt i august rullede det derudaf jeg havde et hæsblæsende undervisningsefterår...fire nye fag, forberedelse og mere forberedelse stod på programmet. 

September og oktober stod i arbejdets tegn, søde A hentede børnene fast en dag om ugen, og uden hende ville vi ikke ku ha fået enderne til at nå. Men vi hyggede os også hjemme - besøg af yndlingsopa, skønne weekender og vores Fire års bryllupsdag stod på programmet i september. Oktober fulgte og der havde jeg den første studietur med mine elever og en god kollega til Bruxelles. Det var både skønt og meget mærkeligt at være væk så længe (fire dage) fra familien. Samtidig var det også første gang siden de to små trutter kom til verden. Inden je var taget afsted hentede mine forældre storemusen der var på ferie i det jyske :) mens jeg var afsted. Slutningen af  Oktober markerede også samtidigt afslutningen af et sandt arbejdsraseri... 

November havde jeg igen tid til at trække vejret og fulgte eller delto i en mindfulness udfordring hvor jeg hver dag fik en mail med en lille udfordring. Det var skønt igen at få gang i de daglige meditationer og input til min egen mindful hverdag. 

December var fyldt med masser af: Julekalender -nisseri - hygge - småkager - kalenderlys - decembermørke - og tanker om min arbejdsfremtid da je sammen med tre andre kollegaer er blevet virksomhedsoverdraget. Men december betød også dejligt besøg af Opa - jul med farmor og nytår med familien. 

Skal jeg se tilbage på året er ting virkelig blevet nemmere. Jeg elsker at bruge tid sammen med pigerne og manden - det er hyggeligt - det er skønt at have tre børn der kan lege sammen og vi mærker at vi er på vej ud af de første 1000 dage af tvillingernes liv - det er nemlig dem der er de hårdeste ;) fortsætter vi stilen med at ting bliver nemmere så kan jeg sige - jeg glæder mig virkelig til 2014 - både (allermest) familiemæssigt og også arbejdsmæssigt. 

Må dit nytår være lykkebringende - og fyldt med kærlighed til og med dem du holder allermest af! Til sidst vil jeg sige: Tusind tak til alle jer læsere der kigger forbi, og læser med her og på IG - jeg glæder mig til at dele Cirkus Melbollis historier med jer i 2014 

GODT NYTÅR og farvel 2013 - du har været vidunderligt, fantastisk og udfordrende :) 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...