torsdag den 19. december 2013

Dagen før juleferien starter...

Tænk, idag (faktisk i skrivende stund) er sidste tur til provinsen i mange dage... Jeg glæder mig til at kunne være sammen med min mand - mine tre skønne piger og lidt familie. For der er ferie fra i morgen for mit vedkommende. Jeg har lige som sidste år - taget fri dagen før hele familien starter på juleferie - for lige at ordne lidt løse ender... Men inden jeg kan holde helt fri, skal jeg lige være censor på tre tværfaglige projekter - i alt fem eksamener - Jeg har fået ryddet op på skrivebordet, pakket ned, og transporteret en fin julegave til idyllerisk forstadsby. Jeg har skruet ned for min 'Underviser rolle' og skruet op for mit 'ph.d. skriveri' som meget gerne i løbet af januar skulle blive til en halv færdig artikel. Nå men tilbage til min helt egen fridag i morgen:

Jeg skal lige som sidste år bytte to julegaver til tiller og tuller før jul. Da jeg kom hjem med to lyserøde hello-kitty mobiltelefoner der både kan bimle og bamle fandt jeg ud af at kvaliteten ikke kunne holde til to yderst veltrænede pillefingre. Så dem bytter jeg, til en anden model, der ligner den Storemusen får :)

Så skal jeg hente en pakke der ligger til mig (eller rettere Storemusen) i pakkeboksen - dét er altså et smart koncept (især når man nu i idyllerisk forstadsby har valgt at nedlægge posthuset og flytte det til Føtex... hvor der er kø, så det overgår min vildeste fantasi... Jeg forstår ikke Post Danmark, for det er altså en virkelig sørvis forringelse... Men så er det jo godt de har etableret pakkeboksen, eller det er måske lige derfor de har etableret pakkeboksen?!) - I pakken er lego fjænds som jeg købte til en rætti, rætti go pris på DBA. Dele af den får hun til jul, og noget får hun til sin fødselsdag, i februar - tænk dér har vi en 5-årig in da house - hvor blev tiden lige af...???

Så tænker jeg - at jeg starter dagen (lige som sidste år) - efter jeg har afleveret børn med et smut i svømmeren, eller med at snøre løbeskoene - jeg trænger lidt til at få bevæget mig, sortere tanker - for der sker rigtig meget på arbejde lige for tiden, både gode og dårlige ting, og det skal jeg have ryddet op i mentalt inden og mens jeg er på ferie... jeg skal pakke gaver ind - hygge mig med kaffe, høre musik, hente børn tidligt, aflevere sent (omvendt rækkefølge forstås) og ellers bare nyde dagen - komme ned i gear, så jeg er nede i gear når jeg henter pigerne i morgen eftermiddag - for jeg trænger, og så er jeg ihvertfald klar til en lang, dejlig, hyggelig, og rigtig god juleferie.  

Ps - konceptet med 'omsorgsdag' til mor - holder max. Det holder fordi det giver ro til at ordne løse ender og komme ned i gear, så jeg kan klart anbefale konceptet :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...