søndag den 1. maj 2016

I maj glæder jeg mig til...

Endelig blev det maj - maj er en af mine absolutte yndlingsmåneder, det er der hvor foråret for alvor indfinder sig - solen varmer mere og mere, og er man heldig er der også tid til at lufte de mega blege stænger, i det små, forstås. Men maj er også den sidste fødselsdags måned på matriklen - endelig er det min tur til at blive fejret af mine fire yndlingsmennesker. Maj er forårsgrønne skove, krisp-grønne træer - lyden og duften af sol og sommer og ferien rykker et godt stykke nærmere når vi nærmer os slutning af måneden.

Så i maj vil jeg...
# strikke en skøn cardigan til storemusen - jeg tænker på denne.
# strikke flere karklude - i mønsterstrik på pinde tre, overskueligt og hyggeligt med småt strik på pindene.
# nyde årets to sidste lange weekender (altså helligdagsweekender that is)
# tage til Naturmødet i Hjørring og snakke om min forskning sammen med en god samarbejdspartner og mange gode kollegaer
# nyde solen og lyset alt det jeg kan...
# løbe ca en gang om ugen, og fortsat svømme hver uge
# dyrke morgenyoga og i det hele taget dyrke min glæde ved yoga
# mærke glæden i kroppen over de små ting
# pakke sammen og smide ud (mere herom i andet indlæg)
# slappe af ;)

Hvordan gik min april så - eller skulle jeg måske hellere skrive marts - for april blev da piv-kold, blæsende, grå, og ikke helt forårsagtig... Eller så var april bare som april'er plejer at være - lunefuld og omskiftelig! Men også travl - for mit vedkommende...

April er jo fødselsdagsmåned - så selvfølgelig fik vi holdt den dejligste fødselsdag for vores to skønne trutter. De var glade, havde en dejlig, dejlig, dag - og alt blev som man kunne ønske sig når man er en skøn fem-årig.  Jeg nåede vidst at strikke et par runder i solen, i Bededagsferien. Med tyk jakke, hue og stort halstørklæde, men jeg trængte bare til at sidde ude og nyde frisk luft med strikketøj i hænderne. Jeg fik strikket Krittewitt's Valdetrøje færdig - så nu har vi to. Og to tøser der cykler rundt i magen til trøjer, men i forskellige farvekombier - nuttethedsfaktor * 100 - så sødt! Jeg fik også startet høstjakken, men den er lige parkeret for en stund. Den kræver lidt koncentration - og det kan jeg ikke lige nu. Strikkeriet som jeg kaster mig over skal være let, ukompliceret og lige ud ad landevejen. Jeg har fundet en cardigan jeg vil strikke til Storemusen, men mangler garn (og det skal jeg liiiige ha' købt snart - for der er en der venter ret så utålmodig). Jeg fik både svømmet en del, og løbet lidt mindre - og jeg nyder turerne i svømmeren - jeg er blevet ret meget hurtigere på kort tid - men der er basis for endu flere baner - jeg nyder at svømme ;) noget andet jeg har nydt i den helt store stil er min hjemme-yoga praksis. Jeg prøvede et medlemsskab hos yogavivo.dk - og det er sørme dejligt. Så jeg tænker det er kommet for at blive - jeg forsøger ihvertfald at holde fast i en virkelig dejlig start på dagen, når jeg dyrker yoga inden børnene vågner, og af og til om aftenen også :)

Hvad glæder du dig til i maj?

2 kommentarer:

  1. Åh, jeg skal også have ryddet op i gaderobe og skabe - skal bare lige sparke mig igang :D

    - A

    SvarSlet
    Svar
    1. Det gad jeg også ;) siger hende der har punktet på maj listen. Men jeg har vildt svært ved at finde motivationen til at gøre det. I dag har jeg i stedet ordnet og rengjort køleskabet. Det må også tælle et eller andet sted tænker jeg :)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...