onsdag den 4. marts 2015

Weekend i det jyske

For nogle weekender siden besluttede vi det snart igen var tid til at pakke bilen og køre over til Sønderjylland for at besøge trutternes bedsteforældre. Så i fredags tog vi afsted. Jeg havde arbejdet hjemme (hurra, for fleksible arbejdsaftaler) så jeg skulle ikke bruge tid på at transportere mig frem og tilbage fra arbejde, og dermed ikke bekymre mig om alt muligt 'kan jeg nu nå det ene og det andet' så turen til Jylland blev ikke en midnatsforestilling.

Trutterne blev hentet tidligt, vi fik pakket og sat alle de mange ting vi skal have med, frem og med fælles hjælp gik det faktisk ret fikst. Pigerne er virkelig begyndt at være store, og er så glade for at hjælpe til. Så de får lov. Så da kl. var lidt over seks, var bilen pakket, vi var alle spist af, nogle af os var i nattøjet - og vi var klar til afgang lidt i halv syv.

Weekenden var lidt særlig. For det er som om de to små (som jo egentlig ikke er små længer) har opdaget og kastet deres kærlighed i allerhøjeste grad over Ola og Bessemand. Det efterlod Storemusen lidt i et tomrum (for det var ellers hende der gjorde den slags*), men hun var ikke langsom til at opdage, at det tomrum kunne manden og jeg jo pasende udfylde - så hun har nydt der var mulighed for 'alenetid med mor og far' - vi var ude at fange insekter og kigge på dem uden at der var to små trunter i hælene på os**, hun har siddet og hængt på mig, fået alle de nus, og snakke, hun havde behov for uden at blive afbrudt, vi lavede perleplader, løste opgaver i opgavebogen og meget mere - så på den måde var weekenden lidt noget særligt.

Vi har slappet af, hygget, været ude i vejret, jeg har løbet en tur, og bare været sammen. OG her kan vi virkelig mærke at tingene efterhånden er lettere (nemesis - bliv væk - nu håber jeg ikke jeg jinxer noget!!) for vredesudbrudene er blevet mindre, det er som om der er nogen (fx en eller to næsten fire-årige) der er blevet en anelse mere afbalancerede igen. Og det er jo skønt. Så det føles lidt som at vi er i en stime af gode weekender - mere af den slags, tak!

Turen hjemover gik også super, der blev set lidt ramasjang i bilen - og da vi nåede Odense var der absolut ro på den bagerste række, og der var tid til voksensnak og køreslik! Således var vi yderst opladet med familietid da en ny uge startede mandag morgen :) og tænk nu er vi allerede halvvejs, og weekenden venter næsten rundt om hjørnet, solen skinner - og foråret er på vej!

Over and out herfra.

* hun gør det også stadig...
** som jo er et vilkår når man har to små søskende

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...