onsdag den 8. oktober 2014

Ferie dag #3

Vi holder stadig ferie og jeg holder (stadig) skruen i vandet. Man kan virkelig godt mærke pigerne er blevet ældre og at søskende er en gave som er uvurderlig. Som fx idag hvor pigerne ligger på stuegulvet og tumler og griner. Længe - højt - og hyggeligt. Der er flere og flere af sådanne øjeblikke hvor de bare leger sammen - længe og uden konflikter. Så er det til at holde til med det her feriekoncept: en voksen og tre børn. Jeg har endda strikket med pigerne har leget. Og nydt en kop kaffe - og læst avis - Hvor skønt er det lige?!? M E G E T kan jeg afsløre!! 



Manden arbejder jo - men har indvilliget i (det lyder som om vi har presset ham til det - det er ikke tilfældet kan jeg afsløre...) at tage langsomme morgener. Så der ringer ingen vækkeurer i denne uge. Og vi vågner når første dame kommer daffende ind i vores soveværelse ved lidt i syv tiden. Så er der dømt iPad-ramasjang  i sengen indtil vi alle er klar til at møde dagen. Fælles morgenmad hvorefter manden kører afsted på arbejde. Vi fire damer blir hjemme - iført nattøj - indtil vi ikke kan trække morgenen længere og drager ud i verden godt op ad formiddagen eller lidt over middag. Igår gik vi på biblioteket og lånte en stak bøger. Legede - hyggede og jeg læste to bøger for Storemusen mens vi var på biblioteket. Så hyggeligt. Det stod ned i stænger da vi skulle til at gå hjem. Så da bussen lige kom da vi gik forbi 'stationen' tog vi bussen hjem. Resten af eftermiddagen gik med at lege i regn, bage og spise rosinboller og læse bøger og lege. Idag blev klokken lidt over middag inden vi tog bilen op på legepladsen ved 'mors arbejde'. Tiller elsker den legeplads. Og har allerede ønsket sig at vi tager derop igen i morgen. Men mor sagde altså nej ;) vi legede og løb rundt i to timer og kunne sagtens have brugt mere tid der - men nysgerrigheden drev pigerne hen til LK bygningen (lærerkontorbygningen) for de ville gerne se mit kontor og mit skrivebord. Så vi slog lige et smut forbi der inden vi glade og trætte kørte hjemad. 

For pigerne er utrolig trætte. Det er som om luften er feset fuldstændig ud af ballonen, og der bare er behov for meget lidt planer. Så det lytter vi til. I morgen skal vi på æblerov - bage æblekanel-kærnemælkshorn fra Valdemarsro - og klippe klistre lidt. Og sikkert også en tur ud i vejret hen ad eftermiddagen og finde en legeplads vi kan teste. Alt sammen ting de har ønsket sig. Det er deres ferie og de skal lade op. Jeg nyder bare at jeg igen har fået så meget energi at jeg kan holde til en uges ferie alene med børnene uden at jeg lader ned i energi. Jeg lader op og bliver glad. Kan man ønske sig mere - nej vel? 

2 kommentarer:

  1. Det lyder altså som en alletiders ferie, hvor der er tid til at hygge, lege og slappe af sammen og hver for sig. Hvordan var det - holdt I også ferie i næste uge?
    Jeg er helt enig med dig i, at søskende er en uvurderlig gave, ikke mindst når ungerne er så store, at de kan få noget ud af hinanden. Herhjemme leger reptilerne også i stor stil (undtagen når de er i totterne på hinanden :-)), og det er skønt at være vidne til. Og ENDNU skønnere, når der på lange dage også kan være lidt egentid, mens ungerne hygger sig selv :-)
    Fortsat god ferie! (Er den der legeplads i øvrigt offentligt tilgængeligt, eller er det kun for jer, der arbejder der? (Hvor det så end er?) Jeg er på udkig efter seje legepladser heroppe nordpå. helst nogle, vi ikke behøver tage bilen til, men det er vist utopisk, når man bor, hvor vi gør. Hvis vejret bliver godt igen, mens I har ferie, og I orker flere legepladser, kan jeg i øvrigt varmt anbefale naturlegepladsen Glenten i Fredensborg. Der er virkelig skønt (men det kræver enten en bil eller utrolig meget energi på cykel at komme derop ;-))

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for sin søde hilsen. Næste uge er det arbejdstid for alle igen undtagen Storemusen der skal en tur ned til mine forældre. Hun blir 'leveret tilbage ' onsdag i næste uge.
      Må prøve glenten i weekenden - naturlegepladser er da sizzle herhjemme lige for tiden. Holder i fri i næste uge? Hvis ja - så god ferie :)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...