tirsdag den 16. september 2014

Status - Projekt oplad dig selv (del 8)

Jeg tænker der er behov for en ny statusopdatering på mit projekt oplad dig selv.

Efter jeg oplevede et bliv-rask-dyk i august er det faktisk kun gået fremad - jeg er så lettet - for det sidste bliv-rask-dyk bekymrede mig virkelig meget - særligt fordi jeg jo skulle starte nyt job. Og at skifte job er jo ikke ligefrem 'a piece of cake'. Det er alligevel lidt mere krævende end 'normal-hverdag-jeg-kender-alle-mine-kollegaer'.

I august havde jeg nogle af mine (desværre) velkendte stress-symptomer - og jeg var lige ved (og virkelig kun lige ved) at panikke en anelse. For f*** hvad nu hvis jeg havde overvurderet mig selv, og mine kræfter?! For jeg skulle jo starte på 37 timer 1/9... Heldigvis fik jeg lidt (?) styr på mig selv igen, og nogle fridage og nedsat intensitet afhjalp symptomerne, men det var alligevel en (også velkendt) forskrækkelse og reminder om tilstadighed at taget ting mere med ro end som så.

Men nu hvor jeg så er startet arbejde kan jeg virkelig mærke jeg har flyttet mig meget siden dykket eller på grund af det sidste dyk (vælg selv). Et stort skridt for mig var at blive bevidst om mine tankers magt på mit sind og min krop. Så det er her jeg 'bygger ud og bygger om' lige nu. En anden ting jeg bliver mere og mere klar over er hvad afstanden, de tidlige morgener, og alt det andet ved det gamle arbejde har gjort for (eller ikke gjort for) mig i løbet af de sidste 18 mdr. Og jeg er overbevist om - at jeg med min nuværende arbejdsaftale i løbet af det næste ½ år bliver helt rask igen. For den giver luft, ro, dejlig familietid, og så meget glæde i hverdagen at jeg jo ikke kan andet end at glædes over masser af små ting i hverdagen, og anerkende den glæde og være i den. Og det føles godt - rigtigt - og helt og aldeles fantastisk.

Så her går det faktisk godt - og jeg er (stadig) på rette vej - ud og væk fra stressens klamme hånd.

2 kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...