onsdag den 24. september 2014

Efterårsferie comming up.

Ja - hele denne uge - og hele næste uge, og så holder jeg fem dage fri-hi-hi. Jeg tror konceptet bliver lidt a la: Mandag alene uden børn og mand - total selvforkælelse med en tur ud i vejret iført løbesko. Og så ellers fire dage sammen med børnene.

Vi skal ikke noget bestemt - andet end at nyde efteråret sammen. Så jeg tænker at vi vil samle kastanjer og lave dyr. Samle blade og lægge dem under et stykke papir og male på papiret med fedtfarver. Prøve byens legepladser. Drikke varm kakao og spise boller. Tage i skoven og lege. Og måske nogle andre ting - hvad vi nu lige finder på.

Ikke noget med ud i verden og en masse mennesker - kun os tre - og se hvad dagsformen lægger op til. Det handler om at hive stikket sammen. Slappe af og nyde 'ikke at skulle noget'. For mig er det vigtigt at hygge mig med børnene på steder, som jeg kan overskue, og som giver mig overskud. For det er især når jeg er ude i verden - fx zoo eller andre steder som kan synes uoverskuelige - med mange mennesker og så'n, hvor jeg kan mærke jeg stadig har et stykke vej til at blive rask. Jeg kan sagtens, men jeg drænes bare - energimæssigt. Og dét er jo ikke lige meningen med ferie, vel?! Men når jeg gør ting der er gode for mig - fx at tage ud i naturen - alene eller som i ferien sammen med børnene - er det noget der bidrager til at jeg bliver rask. Der kommer en hel anden ro i mig, når jeg tager i skoven for at lege eller gå. Så vores ferie kommer til at handle om at ha det godt sammen, se hvad vi kan få ud af naturen - omkring os.

Det er iøvrigt et bevidst valg ikke at holde ferie i uge 42. For det gør så mange andre også - og når man så kommer fra ferie som blev holdt inden den 'rigtige' efterårsferie, og starter i børneren igen i uge 42, så er der næsten ingen børn, men i stedet nogle voksne der har tid til at hygge på en anden måde med de (få) børn der er - og ikke mindst høre hvad pigerne har oplevet i deres ferie. OG det er for mig en god start efter ferien!

PS. og så er det iøvrigt idag den 24.9. og det betyder at der er præcis 3 mdr til jul. Jeg glæder mig faktisk!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...