torsdag den 5. september 2013

Pis os'

Ja pardon my french - men når politibetjente står i civil og holder øje med  alt muligt mellem himmel og jord - herunder mig - der mere eller mindre (nok mere end mindre) fortsætteligt kørte over for rødt i et lille bitte ubetydeligt kryds - så må man godt sige pis os'

Jeg så mig ellers for, som den virkelig venlige (!) betjent bemærkede. Han var også så sød og gøre mig opmærksom på at det er mest farlig for mig at køre over for rødt: det kan jo virkelig gå galt når cykler kører over for rødt! 

Da han så så mit sygesikringsbevis konstaterede han 'Idyllerisk forstadsby' det er langt væk - er du cyklet hele vejen? Hvorpå jeg lisså tørt svarede 'ja det er jo derfor jeg cyklede overfor rødt' #tøhø. Jeg mente også jeg burde få rabat for at ha set mig for inden eg lige smuttede over - men næh nej ingen rabat til mig. 

Det var en hyggelig (og dyr) snak jeg havde med hr betjent - der kunne oplyse om at det koster det dobbelte plus et klip i kørekortet at køre over for rødt i bil (det er jo også langt mere farligt...) såe, fandt jeg også ud af det koster 700 kr at cykle på fortorvet i modsat retning (som jeg plejer at gøre - der kunne jeg så have sparet de penge...) men hr betjent fortalte mig også: hvis du kører over krydset som færdselsloven foreskriver, og drejer - er der en langt mere sikker (og længere) vej til arbejde, kan du se skiltet der ovre, der står 'Skole', den vej cykler du næste gang, for 'store vej' er alt for farligt at krydse der hvor du plejer at gøre det' hvorefter han forærede mig min bøde på 1000 kr

Ama'r halshug jeg er færdig med at cykle over for rødt, især (eller noget) hvis der står civile betjente og gemmer sig bag skilte har paryk, store briller og overskæg på... #endyrdagpåjobbet

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...