mandag den 2. september 2013

Farmor weekend

Ja, farmor weekend - for farmor var her hele weekenden og oven i hatten havde den dejlige dame fødselsdag igår 73 somre, men som hun selv siger, 'jeg føler nu ikke så gammel inden i - og det er en dejlig alder for så kan man gøre hvad man har lyst til'
Så vi havde den ansvarsfulde opgave at fejre yndlings farmorens fødselsdag! Udfordringen var lidt at: 1) jeg vil ikke have nogen gave og 2) jeg vil ikke i gør noget ud af det... Jeg kan afsløre at vi hverken overholdt den ene eller den anden udfordring. Begge blev mestret på finurlig vis synes jeg selv... Storemusen elsker fødselsdage, hun elsker at have det, elsker at holde det, elsker gaver. Så det var storemusen der 1) både foreslog hvad vi kunne give hende farmoren og 2) også valgte gaven... Hun er ret indlevende eller havd det nu hedder i sine tanker. Hun foreslog en trøje - og da vi stod foran butikken og kiggede på det der hang på stativet fandt hun først en karrygul trøje med masser (altså virkelig mange) diamanter på... Så snakkede vi lidt om, om farmor kunne lide karrygul - men hvilken held (!!) hun fandt også en pink bluse med lidt mindre diamanter på... Så den valgte vi. For storemusen er altså lidt mere vild med pink end karrygul på trods af forskellen i diamantstørrelsen :) 
Udfordring 2) klarede vi ved en afdæmpet  fødselsdagseftremiddagskaffe; og en lækker middag m god (!!) vin. Jeg havde købt lidt forskelligt kage hos emmery's og manden havde fundet lækre bøffer til aftenen #ummenum 

Da de to (tiller og tuller) var i så absolut elendigt humør lørdag formiddag, tog udnyttede manden og jeg vi havde pasning hjemme af farmorsen - og tog tiller og tuller under armen og kiggede på flyverdragter til damerne (storemusen har en) og vi har også tre til de to små - den ene er for tynd, den anden blir for lille i løbet af de næste to måneder og den tredje er for stor og passer nok næste sommer :-/ så jeg er hoppet på Friends vognen igen! Og da de pt har tilbud i coops webshop slog vi til - to flyverdragter til 1100 kr så kan man vidst ikke klage! Manden købte bukser imens jeg var i kvickly :) 
Og så havde vi debut med: Tada - i får den lige igen tadaaaaa: 
Tiller og Tuller på indkøb
To fritgående høns i den næsten lokale Rema... Ingen kom til skade - hverken andre med-handlende eller varer ;) de var stolte vores to store piger!! 
Eftermiddagen blev som sagt brugt på at fejre farmor:

Det er en anelse svært at spise en lille muffin når der også er et flag i...
Og lege på legepladsen og hygge :) bemærk sugerør (når man fejrer fødselsdag skal man bruge sugerør - i følge storemusen - også farmor) 
Storemusen og farmor
Igår tog yndlings farmor så afsted igen, manden kørte hende over til kusinen og en dejlig weekend var næsten slut. Så idag starter manden på nyt job, vi starter på småbørns svøm (jeg har så i weekenden brudt min hjerne med HVEM af tiller og tuller der skulle have lov til at tage afsted første gang..., et virkelig stort dilemma... men nu starter vores nye liv for alvor :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...