lørdag den 1. december 2012

Julesyslerier og 1. December

Så kom dagen endelig, hvor vi kun skal sove 24 gange for at det blir jul! Og i en anden måde at regne på skal vi kun holde weekend tre gange mere så er det jul, eller nu er det kun mine, Karolines og fars fingre der tilsammen viser hvor mange dage vi skal sove før det er jul! Fik jeg på nogen måde sagt at store spirrevippen glæder sig til jul?!? Hun glæder sig, som i G.L.Æ.D.E.R. - som i jeg.kan.ikke.vente. Glæde sig.

I dag var vi til julemarked - på skovskolen i Nødebo. Og det var hyggeligt - vi fik købt: et styk skønt lille flot juletræ og fod. Og div. Sager til ehn juledekoration som vi kunne lave hjemme. Yderst praktisk og yderst nemt! Der var forskellige boder, og salg af alle mulige jule-relaterede sager... Overskuddet går til de studerendes studietur.

Tiller og tuller faldt i søvn i bilen på vej hjem,og de blev puttet hjemme,  så der var ro til at Karoline og jeg kunne lakere negle (med fire forskellige slags neglelak - dog ens på hver hånd - altså samme farve på begge tommeltotter osv)  lave vores dekoration, pynte op til jul med en masse stjerner, sætte lys på vores juletræ, der indtil det skal ind i stuen står ude på terrassen med skønne lys i... Så der blev hygget på matriklen! Vi må dog erkende at vores juletræ blir overgået med flere længder (eller rettere meter) af en oppustelig julemand med lys i - i naboens have! Holy moly den er bare kææææmpe stuuur, og jeg har været ude og se på den flere gange (uden at naboen har bemærket det forstås) for at se om 1) den stadig er der og 2) den virkelig er der endnu! Jeg (og min dejlige mand) var lidt overvældende af synet... Jeg kan hvis i er nysgerrige smug-tage et billede af den og lægge det på her - og håbe på naboen ikke læser med ;)

Her er lidt billeder af vores juletræ (beklager ringe billedkvali) og dekoration... Så nu vil jeg slænge mig på sofaen og læse Karin Slaughters første bog i den der serie, for hende har jeg lige opdaget... Så god første december til jer derude - over and out herfra

Juletræet på terrassen


Juledekoration - sidenhen er det blevet til et helt nisselandskab med
dekoration, lyshuse og masser af nisser!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...