lørdag den 11. februar 2017

Lidt om vandskaden, del 3: status

I løbet af ugen, mens min mor atter agerede livline (ligesom for 14 dage siden), og mens manden var i Ungarn og jeg underviste på mit kursus havde vi det vildeste håndværkerryk-ind.

I mandags skrev jeg om stinkelugt og sager. Det kan I læse om her. Tirsdag ringede jeg til Fugtmanden - og klagede min nød... døre der var åbne og lugt i stuen... alt det jeg brokkede mig om i indlægget.

Sjovt nok blev jeg mødt af en meget forstående type. Det havde jeg egentlig ikke troet, for at være ærlig. Han undskyldte det med døren, og det med vandet - og lyttede i hele taget til mit (berettigede) brok. Fortalte hvad der foregik og hvad der skulle ske (og lige her kunne jeg så stadig ønske mig en ugentlig opdatereing på #husetstilstand om man så må sige). Ugens opdatering må jeg få mandag, når jeg ringer og spørger hvad status er...

Siden er der så sket følgende - og lige her - synes jeg faktisk jeg fortjener en medalje - for udover at have kørt det hersens undervisning, har jeg også haft ansvar for hus og vandskade (ok, ansvar for vandskade nok ik, men ihvertfald skulle ha overblikket over hvad der sker hvornår og hvorfor) - for manden, ja han var liiiige i Ungarn et bette smut. ;)

#køkkenet er brudt op (og endnu et hul på et vandrør konstateret)
#lille gang brudt op
# Storemusens værelse klargjort til tørring
# Tillers værelse tørring igang (vandpyt på gulv tørret)

Resultat/status er nu:
Huller i vandrør: 2
Huller lappet: 0
Affugter igang i kælder: 1
Midlertidig gulv etableret: 3
Affugter der kører (i alt): 2
Skabe der står lidt ud i køkkenet: 3
El-radiatorer der kører: 2
Fyr flyttet: 0
Bryggers brudt op: 0
Uger gået siden vandskaden blev meldt: 6

Nu venter vi på:
# VVS'er der lapper hul i vandrør
# Affugter i Storemusens værelse

I spurgte hvordan jeg kan holde gejsten oppe - men siden det indlæg om slukørethed, og tudemarie aka mig - er skuden vendt, og det går faktisk meget godt, men den historie får I lige i et andet indlæg :) glædelig lørdag derude :) 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...